Zumbee Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Hvilken konsoll skal vi velge? Valgetstår mellom Wii, 360 eller PS3. Vi har et barn på 4 år og en litt yngre. Foreldrene er også glade i å spille litt når tiden strekker til. Vi har kikket litt på wii, kinect og move og hvordan dette fungerer for spesielt de små. Spillutvalg og pris spiller sikkert en rolle, selv om man får kjøpt mye billig på FINN. Har noen gode tips om hva man bør velge eller erfaring med noen av disse konsollene til både barn og voksne? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Når det gjelder bevegelsesensorene, så er kinect klart best ihvertfall. Ellers så er xbox og playstation ganske like med tanke på spill, wii er for barn og kun dem mener jeg 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Playstation 3 ville vært mitt valg. Den har et stort spill spekter og mye bra for unge spillere og hvor dem fleste av dem er på norsk. Noen av dem beste "barne spillene" er til PS3. Da har du også en maskin som kan vise Blu-ray filmer, kjekt om den skal stå på barnerommet fks. Ang Kinect og Move så er dette noe som med høy sansynlighet ungene kommer til å prøve noen få ganger for å aldri røre det igjen. Det er min erfaring med en liten pjokk... Wii har endel bra spill men det var en ut datert maskin når den kom i salg og den viser virkelig årene sine nå. Alternativet er jo Wii U, men jeg kan ikke med godt hjerte anbefale noen å kjøpe den nå da det er alt for lite spill til den. Og så er det noe med at "alle" har en Playstation 3. Da kan en byttelåne spill og en slipper gnålet om at X han har PS3 og bla bla bla.. Endret 9. april 2013 av _LarZen_ Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Har alle konsollene, men mine yngste barn på 3 og 4 synes iPad er mest morsomt. PC liker de også, mens de ikke har så stor interesse av konsoll. Det har nok med det at de sliter med å få hendene rundt kontrollerne. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Mine søskenbarn som er 3,5 og 6 år gamle elsker Kinect'en, og det går ikke en dag de er hos meg hvor de ikke spør om jeg ikke kan slå på den slik at de kan hoppe rundt i stua og spille noen av de Kinect spillene jeg har. De har en Wii selv hjemme, og jeg trur de koser seg med Nintendoen også. Jeg kan ikke snakke noe for PS3'en ettersom jeg ikke har noen spill som egner seg til dem, og da har dem jo naturlig vis ikke fått prøvd seg med det systemet. Skal det være en konsoll til både ungene og dere, så hadde jeg gått for PS3 eller Xbox. Skal det kun være til ungene, så hadde jeg tatt inn Wii'en inn under beslutningen også. Dere må nesten rett og slett bare se på spillene dere er interessert i, samt finne ut hva dere vil bruke konsollen til. Har dere ikke en Blu-ray spiller så hadde jeg tatt PS3'en ettersom det finnes mange barnevennlige spill på den også. Hvis ikke, velg Xbox kun pga Kinect som jo er greit for å få kidsa til å røre litt på seg også mens de spiller. ^^ Endret 10. april 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Ville kjøpt en brukt Wii. Får en på Finn med et par kontrollere og spill til 1000-1500 kroner. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Enten en Wii eller PS3. Wii er mest barnevennlig, mens PS3 er "for alle", og har noen fantastiske barnespill som også er på norsk. Problemet med Xbox 360 er at gamepaden blir for stor, tilogmed PS3-gamepaden kan bli litt for stor noen ganger, og den er jo litt mindre. Men kunne jo vært verdt det med tanke på Kinect da. Lenke til kommentar
Zumbee Skrevet 17. april 2013 Forfatter Del Skrevet 17. april 2013 Prøvde såvidt Wii her og det var rett og slett elendig grafikk. Barna legger selvsagt ikke merke til det; men jeg kommer til å irritere meg grønn over det.Spørs om det blir PS3 med alt man kan gjøre med den og stor lagringsplassi tillegg.For det er vel best å kjøpe en med noen gb på harddisken? 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 Alltid fint med stor disk, ja. Lenke til kommentar
warioman Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Prøvde såvidt Wii her og det var rett og slett elendig grafikk. Barna legger selvsagt ikke merke til det; men jeg kommer til å irritere meg grønn over det.Spørs om det blir PS3 med alt man kan gjøre med den og stor lagringsplassi tillegg.For det er vel best å kjøpe en med noen gb på harddisken? Om grafikk betyr alt, så bør du kjøpe gaming pc. Wii ville jeg valgt, men da kun for å spille Nintendo spill, da tredjepartsspill som du sa både ser dårlig ut og generelt har dårlig bildeflyt og spillopplevelse. Kjøp en komponentkabel til Wiien og spill super smash bros eller Zelda Skyward Sword, og du vil bli overrasket over hvor lite grafikken vil bety(super smash og Skyward Sword hadde overraskende god grafikk faktisk). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Det finnes gode barnespill til alle tre, så gå for den dere selv har mest lyst på. Lenke til kommentar
Zumbee Skrevet 24. april 2013 Forfatter Del Skrevet 24. april 2013 Takk for gode svar. Det ble Xbox 360 med Kinect på oss. Flere vi kjenner har det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå