ZiggyS Skrevet 18. september 2003 Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 Jeg kjøpte en rimelig bruktskjerm hos JM-data som jeg skulle ha til min andre PC. Dette var en skjerm til kr. 450,- pluss frakt, slik at totalsummen kom på kr. 625,-. Da jeg mottok denne skjermen, viste det seg at den var deffekt. Selger påstår at den var i orden når de sendte den, og ber meg om å returnere den så skal jeg få en ny skjerm. Problemet er at det da tilkommer en fraktkostnad på ytterligere kr. 179,-. Dette betyr altså at skjermen tilsammen kommer på over 800,- som slett ikke var meningen. Da kunne jeg nesten likegodt kjøpt meg en ny skjerm. Uansett, så spør jeg om det er rimelig at jeg skal tillegges de ekstra kostnadene, eller om det finnes et tydelig ansvar for slikt. Edit : Dette ble antakelig feilpostet opp i det hele, men men... Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 18. september 2003 Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 Dette har vert oppe før, men jeg kan gi deg en link: http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#27 Og ja webshopen skal dekke fraktkostnadene ved retur så sant denne paragrafen er oppfylt: § 33. Erstatning Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel. De fleste webshopen dekker ikke dette hvis du ikke sier ifra om at de skal skal gjøre det. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 18. september 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2003 Takk for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå