Tfosheim Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Intel introduserer ny formfaktor Intel har brukt scenen på sitt Developer Forum til å introdusere BTX, en formfaktor som selskapet håper vil erstatte dagens ATX-standard. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hva er vitsen med ny formfaktor fordi intel sier nok med bare 1 systemfan til hele systemet...Nå dagens ATX-standard er god nok syntes jeg. Den nye PCI express er god løsning fordi tar mindre plass. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Intel vil altså etablere sin egen standard for å konkurrere med smarte løsninger fra bla. Shuttle, MSI, Abit og VIA. Vet ikke halt hva jeg synes om det. Greit med mer konkurranse men trenger vi ennå flere standarder å forholde oss til? Hvorfor standardisere i det hele tatt? Jeg synes løsningene fra bla. Shuttle og MSI ser ganske bra ut til tross for de ikke er standardiserte. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 uff nei, ikke igjen, rett og slett for å skape mer problemer for oss forbrukere synes jeg, må ha nytt kabinett igjen, og atter engang må vi finne oss i at vi ikke kan få brukt eldre hk i nytt kabinett, og omvendt, slik som det ble med AT vs. ATX Lenke til kommentar
Zink Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Gamle AT-formfaktor med fleksibelt bakpanel, quote: > ...mulig å sette bakpanelet på et tilleggskort som dermed kan plasseres hvor som helst i et kabinett. < D.v.s. betydelig mindre kabinett med hk delt i seksjoner istedet for ett flak. Bytte system ? Hvis forholdet pris/ ytelse/ funksjonalitet er bra ( evt. x hakk bedre enn bra ) = tema BTX, mange bytter 1x pr. år sånn ca. likevel... . Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det er det som er så fint med standarder nå til dags... ... det er så utrolig mange å velge imellom. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Segmentering, forenkling og fjerning av overføldige legacy porter gjøre maskinen billigere, når løsningen også tilbyr muligheten for å kjøre et skikkelig skjermkort og en 100W+ CPU med en stillegående vifte er dette noe å se frem til. Ser der er PCI slotter med på leken stadig, slipper jeg å bytte noen kort - kan jeg ta ting etterhvert som det kommer nye produkter (ikke bare gamle med ny slott). Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 Anand har litt å si om BTX. Han tror at BTX er fremtiden. http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1876 Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 rettelse http://formfactors.org/ til http://www.formfactors.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå