Budeia Skrevet 12. juli 2014 Del Skrevet 12. juli 2014 Det er vanskeligere å finne gode gjemmesteder når "de" kommer etter deg Tradisjonelt var det vanskeligere å finne store nok sko, men dette problemet har vel avtatt de siste åra. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Positivt: - Som mange har sagt så liker jenter høye menn. - Ser alt på konserter og blir veldig populær blant jentene som vil sitte på nakken på folk (egne erfaringer). - Folk ser opp til deg. Negativt: - Skaller i dørkarmer. - Blir trangt på fly, tog og biler. Kommer ikke på flere i farten. bor du i en seter fra 1800-tallet? en standard dørkarm er godt over 2 meter, skal være VEEELDIG høy for å ha problemer med det vil jeg tro.... Ja, jeg vet dette, men rommet mitt er litt lavere enn standarden. Rommet mitt er i overetasjen og taket er litt lavere enn vanlig. Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Er bare 1.60 selv, men Negativt: Jeg ser for meg at det kan være vanskelig å få plass i noen badekar. Det er vanskelig å klemme veldig høye personer. (Den høye personen må bøye seg, den lave må strekke seg skikkelig) Ufrivillig benflørt hvis det er små bord. De høye må alltid stå i bakgrunnen på bilder. Folk kan sikkert bli irritert på deg, hvis de blir sittende bak deg på kino/konserter o.l. Blir sikkert spurt mye om ta ned ting som er høyt oppe. Kan bli tynn og hengslete, og ikke så grasiøs. Positivt: Rekker opp til alle hyller/skap/vinduer. Du kan gå langt ut på dypet i bassenger/havet uten å bli nervøs. Du har lange bein, så du kan ta lange skritt og gå fra folk du ikke vil snakke med. Synes godt i folkemengder, så folk finner deg igjen lett. Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Tro meg, jeg er selv en jente på 20 år, og det viktigste kriteriet mitt i en kjæreste er at han må være høyere enn 1.80. At du da er over 190 er bare positivt for min del iallefall. Anonymous poster hash: fe34e...91f Så hvis han plutselig blir overfalt og noen sager av beina hans slik at han blir lavere så er han ikke noe å ha på lenger? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig. Altså har høye mennesker høyere kroppstemperatur enn lave? skjønte ikke jeg nå..... Er ikke forbrenning er resultat av aktivitetsnivå og kroppsvekt først og fremst? eller har jeg misforstått helt? kanskje lange lemmer er noget mindre effektivt og har lavere virkningsgrad enn kompakte lemmer, men forskjellen der tør jeg påstå er neglisjerbar.... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig. Altså har høye mennesker høyere kroppstemperatur enn lave? skjønte ikke jeg nå..... Er ikke forbrenning er resultat av aktivitetsnivå og kroppsvekt først og fremst? eller har jeg misforstått helt? kanskje lange lemmer er noget mindre effektivt og har lavere virkningsgrad enn kompakte lemmer, men forskjellen der tør jeg påstå er neglisjerbar.... kan vel se for meg at jo større man er som person jo mer forbrenning har man, også om denne størrelsen er i form av høyde. Dog hjelper det nok ikke nødvendigvis å ha større forbrenning basert på størrelse når matbehovet også øker. Men det blir litt som å si at en buss forbrenner mer drivstoff en enn bil, det er jo helt naturlig da den er større og tungere, og mer energi må brukes for å dra den rundt. Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig. Altså har høye mennesker høyere kroppstemperatur enn lave? skjønte ikke jeg nå.....Er ikke forbrenning er resultat av aktivitetsnivå og kroppsvekt først og fremst? eller har jeg misforstått helt? kanskje lange lemmer er noget mindre effektivt og har lavere virkningsgrad enn kompakte lemmer, men forskjellen der tør jeg påstå er neglisjerbar.... Hm... Det som forbrenner mest kalorier er ikke fett eller muskler, men alt det andre kroppen består av. Altså organer og slikt, og hvis man er høy er disse naturlig større enn hos lavere. Hvis du kan lese engelsk, så forklarte han her det ganske greit. http://fitnessblackbook.com/main/giants-vs-little-people-body-fat-metabolism-lean-body-mass-etc/ Uansett, er man høy kan man veie og spise mer uten å bli/se tjukk ut. Endret 14. juli 2014 av NothingEverLost Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig.Altså har høye mennesker høyere kroppstemperatur enn lave? skjønte ikke jeg nå.....Er ikke forbrenning er resultat av aktivitetsnivå og kroppsvekt først og fremst? eller har jeg misforstått helt? kanskje lange lemmer er noget mindre effektivt og har lavere virkningsgrad enn kompakte lemmer, men forskjellen der tør jeg påstå er neglisjerbar.... Hm...Det som forbrenner mest kalorier er ikke fett eller muskler, men alt det andre kroppen består av. Altså organer og slikt, og hvis man er høy er disse naturlig større enn hos lavere. Hvis du kan lese engelsk, så forklarte han her det ganske greit. http://fitnessblackbook.com/main/giants-vs-little-people-body-fat-metabolism-lean-body-mass-etc/ Uansett, er man høy kan man veie og spise mer uten å bli/se tjukk ut. det som forbrenner kalorier til daglig er opprettholding av kroppstemperatur, og bare det. Alle prosesser i kroppen fører til varmeproduksjon. Endret 14. juli 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig. Altså har høye mennesker høyere kroppstemperatur enn lave? skjønte ikke jeg nå.....Er ikke forbrenning er resultat av aktivitetsnivå og kroppsvekt først og fremst? eller har jeg misforstått helt? kanskje lange lemmer er noget mindre effektivt og har lavere virkningsgrad enn kompakte lemmer, men forskjellen der tør jeg påstå er neglisjerbar.... Hm...Det som forbrenner mest kalorier er ikke fett eller muskler, men alt det andre kroppen består av. Altså organer og slikt, og hvis man er høy er disse naturlig større enn hos lavere. Hvis du kan lese engelsk, så forklarte han her det ganske greit.http://fitnessblackbook.com/main/giants-vs-little-people-body-fat-metabolism-lean-body-mass-etc/ Uansett, er man høy kan man veie og spise mer uten å bli/se tjukk ut. det som forbrenner kalorier til daglig er opprettholding av kroppstemperatur, og bare det. Alle prosesser i kroppen fører til varmeproduksjon. Trodde det var selve prosessene som krevde energi jeg, men ok, lærer noe nytt hver dag. Likevel, hjernen bruker jo 800 kalorier alene hver dag, brukes alle de kalorier bare til å varme opp kroppen? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig.Altså har høye mennesker høyere kroppstemperatur enn lave? skjønte ikke jeg nå.....Er ikke forbrenning er resultat av aktivitetsnivå og kroppsvekt først og fremst? eller har jeg misforstått helt? kanskje lange lemmer er noget mindre effektivt og har lavere virkningsgrad enn kompakte lemmer, men forskjellen der tør jeg påstå er neglisjerbar.... Hm...Det som forbrenner mest kalorier er ikke fett eller muskler, men alt det andre kroppen består av. Altså organer og slikt, og hvis man er høy er disse naturlig større enn hos lavere. Hvis du kan lese engelsk, så forklarte han her det ganske greit.http://fitnessblackbook.com/main/giants-vs-little-people-body-fat-metabolism-lean-body-mass-etc/ Uansett, er man høy kan man veie og spise mer uten å bli/se tjukk ut. det som forbrenner kalorier til daglig er opprettholding av kroppstemperatur, og bare det. Alle prosesser i kroppen fører til varmeproduksjon. Trodde det var selve prosessene som krevde energi jeg, men ok, lærer noe nytt hver dag. Likevel, hjernen bruker jo 800 kalorier alene hver dag, brukes alle de kalorier bare til å varme opp kroppen? Alt blir til varme det som er så enkelt og vakkert med termodynamikk Det blir litt som det samme som at prosessoren i pcn din blir varm når den jobber hardt Endret 14. juli 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
NothingEverLost Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig. Altså har høye mennesker høyere kroppstemperatur enn lave? skjønte ikke jeg nå.....Er ikke forbrenning er resultat av aktivitetsnivå og kroppsvekt først og fremst? eller har jeg misforstått helt? kanskje lange lemmer er noget mindre effektivt og har lavere virkningsgrad enn kompakte lemmer, men forskjellen der tør jeg påstå er neglisjerbar.... Hm...Det som forbrenner mest kalorier er ikke fett eller muskler, men alt det andre kroppen består av. Altså organer og slikt, og hvis man er høy er disse naturlig større enn hos lavere. Hvis du kan lese engelsk, så forklarte han her det ganske greit.http://fitnessblackbook.com/main/giants-vs-little-people-body-fat-metabolism-lean-body-mass-etc/ Uansett, er man høy kan man veie og spise mer uten å bli/se tjukk ut. det som forbrenner kalorier til daglig er opprettholding av kroppstemperatur, og bare det. Alle prosesser i kroppen fører til varmeproduksjon. Trodde det var selve prosessene som krevde energi jeg, men ok, lærer noe nytt hver dag. Likevel, hjernen bruker jo 800 kalorier alene hver dag, brukes alle de kalorier bare til å varme opp kroppen? Alt blir til varme det som er så enkelt og vakkert med termodynamikk Det blir litt som det samme som at prosessoren i pcn din blir varm når den jobber hardt Hehe, stemmer jo at alt til slutt blir til varme, men forenkler du ikke litt vel mye? Kroppen er vel mer biologi enn fysikk. det krever jo energi å frakte ting rundt i kroppen også, ikke bare oppvarming. På en annen side, har du større, lengre kropp har du jo mer du varme opp, så da får man vel høyere forbrenning ved det du sier og. Har du større lunger får du vel også pustet ut mer varme. Ble kanskje litt mye off-topic dette. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Er bare 1.60 selv, men Negativt: Jeg ser for meg at det kan være vanskelig å få plass i noen badekar. Det er vanskelig å klemme veldig høye personer. (Den høye personen må bøye seg, den lave må strekke seg skikkelig) Ufrivillig benflørt hvis det er små bord. De høye må alltid stå i bakgrunnen på bilder. Folk kan sikkert bli irritert på deg, hvis de blir sittende bak deg på kino/konserter o.l. Blir sikkert spurt mye om ta ned ting som er høyt oppe. Kan bli tynn og hengslete, og ikke så grasiøs. Positivt: Rekker opp til alle hyller/skap/vinduer. Du kan gå langt ut på dypet i bassenger/havet uten å bli nervøs. Du har lange bein, så du kan ta lange skritt og gå fra folk du ikke vil snakke med. Synes godt i folkemengder, så folk finner deg igjen lett. Høy forbrenning, så kan spise mye uten å bli overvektig. Måtte le når jeg leste dette innlegget. Jeg er 192 og antall ganger jeg har ufrivillig benflørtet med en av kompisene mine på ca 190 er litt for høyt. Angående det å være tynn og hengslete så stemte dette ganske lenge, nå er jeg mer normal. Jeg er overhodet ikke grasiøs. Dama tror alltid jeg kommer til å tryne når jeg står på langrennski fordi jeg vifter med armer osv. Hun tryner heldigvis mye oftere enn meg, så jeg kan bare le av det. På konserter er det forresten kun en fordel å være høy (så lenge du ikke er idiot og stiller deg rett foran noen). Det er nemlig ingen som kommer til å gidde å stå rett bak deg og dytte, der ser de nemlig ingenting. Husker på en konsert, så var det en fyr som kom med dama og stilte seg rett foran kjæresten min. Jeg ble så irritert på han at jeg ba han flytte seg. Han lurte på hva problemet var, så jeg sa at jeg kunne stille meg foran dama hans for å illustrere poenget. Han flyttet seg. Egentlig utrolig at det ikke ble bråk, men der har du greia med at det er lettere å få respekt hvis du er høy, for jeg er laaaaaangt fra kraftig. Å være tynn og ha høy forbrenning er forresten ikke en fordel. Når jeg blir sulten må jeg ha mat nå!, ikke om en time. Ble mindre plagsomt når jeg gikk fra 17 til 20 i BMI. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Er ikke påstanden om at damer liker høye menn en smule overvurdert? Jeg kan gå med på at det er visse tendenser, men det er definitivt ikke noen universell suksessfaktor for oss høye, vil jeg si. Jeg er selv over to meter, og selv om dette er en ice breaker som gjør at jeg kan prate med tre ganger så mange ukjente som forventet i løpet av en kveld på byen er det ikke noen ufeilbarlig trusefjerningsmekanisme, for å si det sånn. Trikset er vel å bruke den selvtilliten man får av at folk komplimenterer deg til noe positivt. Folk som disser høyden med billige jokes smiler jeg alltid til, for jeg tror ikke de ønsker meg noe vondt utover en midlertidig misunnelse for høyden min. Folk som skryter av høyden min derimot, bidrar til å bygge meg opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Er selv 1.95 og ser nesten bare fordeler med høyden. Men hadde jeg vært høyere, typ 2 meter, trur jeg det hadde blitt et problem. Eneste jeg føler nå er at de minste bilene gjerne blir trange, og det suger å sitte i baksetet på en bil. Men det er alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå