Villfaren Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Satt på kontoret og trykte. Trykte på Datamaskin og under Nettverksplasseringer så stod min far sin pc (som eg bygger no) . Eg trykte på denne og da slo pcen seg på, og eg lurer fælt på hvordan eg klarte det Noen som vet ? Edit: Det står Mediaserver under navnet på pcen.. Endret 9. april 2013 av Villfaren Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Det er mulig å starte maskiner ved å sende en "magic packet" med data til et nettverkskort. Denne funksjonen må da være aktivert i maskinen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Funksjonen heter WoL (Wake on LAN): https://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Eg og tenkte at det var den Wake on lan funksjonen, men har prøvd den før uten hell og eg fant heller ingenting om det i bios på min far sin pc. Kan det ha flere navn? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Det kan vel skjule seg under begrep som "Power on by NIC", "Power on by Network Card", eller noe sånt noe. Står gjerne sammen med "Power on by keyboard" og sånne ting. (ordlyden er sikkert noe annet enn dette - jeg bare tar det rått fra husken.) edit: Du kan vel også slå av funksjonen i Network Settings, eller i Properties på Network Card i Device Manager. Endret 9. april 2013 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå