Gå til innhold

Ta elektrofag/automatiker på kveldstid/liknende?

zomfg1

Anbefalte innlegg

Jeg har gått tre år på videregående skole. Har vært igjennom de vanlige fagene, som norsk, engelsk, matte og det. Men er ikke sikker ppå om jeg valgte rett linje. Vil prøve på eletrofag, for så automatiker. Vet om andre som har gått den veien, og har spennende jobb.

Først tenkte jeg at PC-support ville være gøy, men merker etter snart 2 år i support-jobb (riktignok ikke PC), at det er veldig repetivt.

Finnes det noen måte å gå elektrofag på, etter arbeidstid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobb 5 år som elektriker hjelpe arbeider med rundt 150 i timen, så kan du gå opp til fagbrev.

Vet du kan gå fagskole nettbassert med det er MYE jobbing for å komme gjennom, automasjon er nok noe av den vanskligste studie rettningen du kan gå. Men det gjør det også litt artig, du får en kompetanse det er stort behov for å ingen andre yrkesgrupper får til. De meste i support jobber har vel fagskole eller 3 års ingeniør skole.

Lenke til kommentar

Tenker mer programmering enn elektriker, men får vel masse muligheter om jeg får elektrofag, og så automatiker. Men om det ikke er mulig å ta det utenom skoletid, er det litt kjipt. Men kan prøve å ta bare det, og ingen av de andre fagene, og det er mulig. Og jobbe når det ikke er skole.

Lenke til kommentar

Det kan være to ganske forskjellige fagretninger. Jeg tror jeg ville holdt meg til en av dem da jeg vil mene at du bruker veldig mye energi på å oppnå begge i forhold til hva du tjener på det i kroner og øre!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vis jeg hadde vært deg så ville jeg nok snakket med bedrifter og hørt med dem om eventuell praksis for å kunne få fagbrev, men jeg tror nok du er nødt til å gå skole for å få det teoretiske.

Så det som er smartest og gjøre er rett og slett å gå VG1 elektro :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...