orjanos3.16 Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Har jo hørt at dette kortet egner seg utmerket til overklokking. Vil gjerne ha noen sikre tips om hvordan jeg skal gjøre dette. F.ek noen sikre "instillinger" med rivatuner eller lingnende progarmmer. Prøvde med rivatuner, men da jeg kjørte en benchmark test, så kræsja testen!? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 radeon 9600 egner seg utmerket til OC, 9500 vet jeg ikke...... men dersom testen krasHet har jeg to ting du kan gjøre: klokk ikke minnet noe særlig mye, dersom du da ikke har kjøling på disse, har du? dersom du ikke har tenkt å invenstere i bedre kjøling tror jeg du med fordel, alikevell, kunne fjernet kjølepastaen som er under kjøleren fra frabrikanten, dette pleier nemlig å bare være et gris (påfør selvfølgelig egen pasta, men da skikkelig) Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Bruk powerstrip, så justerer du opp frekvensen på både core og memory litt etter litt. Test med feks 3dmark etter hver oppjustering, og klokk litt ned når du begynner å få artifacts. Det finnes forøvrig _mange_ tråder om samme emnet allerede, og et lite søk i forumet kan umulig skade. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Om 9500 kortet ditt har ram brikker stående slik som dette kan du modde det: (bildet er ett sapphire 9700 kort) Om du har 2 og 2 rambrikker på hver sin side av gpu kan du softmodde kortet til 9700, dvs åpne de 4 siste deaktiverte pipelines. Deretter kan du overklokke det videre til 9700 pro hastighet og aktivere pixelshader 2.1 og "nesten" få et fullverdig 9800 kort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå