moby_duck Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hei! Broren min har en Alienware laptop med helt forjævlig dårlig kjøling, og under mye spilling går PC-en så varm at den slår seg av, selv når maskinen står på flatt underlag. Er det noen sånne kjølebrett som skiller seg ut og som dere kan anbefale? Pris er ikke så viktig, men helst ikke noe mer enn 500-600kr. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hvor stor? Mindre enn 15 tommer, Coolermaster U2 eller X2, større enn 15, Coolermaster U3 eller X3. Lenke til kommentar
Skyggefal Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hvor gammel er denne pcen? Har en alienware selv og selv om det er litt dårlig kjøling blir den aldri så varm. Anbefaler å sjekke om viften er full av støv. Selv har jeg en CM SF-19 Strike Force Notebook Kjøler, den blir ikke solgt lenger men det er to vifter på 140mm og den kjøler ekstremt bra på middels styrke. Kan tenke meg at det finnes noen som likner på komplett. Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Hej Jeg vil som #3 først og fremmest anbefale at du prøver at rense systemet for støv. Samtidig kan det være en god ide at prøve at opdatere BIOS & Chipset driver, da dette nogen gange kan hjælpe. Du finder de nyeste drivers her: http://www.dell.com/support/drivers/no/no/nodhs1/DriversHome/ShowProductSelector?fkey=Drivers_PS Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers. Jeg vil også råde dig til at prøve at køre en PSA, for at teste maskinen for eventuelle hardwarefejl. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart (Dell Logo), og vælge "Diagnostics". Send eventuelle fejlkoder & servicetag i en privat besked, så vil jeg gerne se nærmere på sagen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå