kennethi Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hei, må ha rotet litt for mye på min netgear WNDR4500 router da jeg skulle åpne noen porter. Problemet jeg har nå er at på min laptop kommer jeg på nett gjennom wifi uten problemer, men desktopen får altså ikke internett access. desktopen klarer å koble seg opp på routern og har full tilgang til admin siden, men har rett og slett ikke nett tilgang. DHCP er slått på. Noen forslag? Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Kan du legge ved et bilde av innstillingene dine fra ruteren, iom at du får logget på.? Hva er ip adressene dine på ruter/desktop? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Resett routeren, så er det nok OK. Lenke til kommentar
kennethi Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Kan du legge ved et bilde av innstillingene dine fra ruteren, iom at du får logget på.? Hva er ip adressene dine på ruter/desktop? Ruterns ip: 192:168:1:1 Desktop ip: 192:168:1:2 Laptop ip: 192:168:1:3 hvilken instillinger vil du ha screenshot av, er mange felt Takk for kjapp respons! Resett routeren, så er det nok OK. Har alt prøvd å resete den, fungerte ikke. burde jeg ha nevnt Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Ruterns ip: 192:168:1:1 Desktop ip: 192:168:1:2 Laptop ip: 192:168:1:3 hvilken instillinger vil du ha screenshot av, er mange felt Takk for kjapp respons! Har alt prøvd å resete den, fungerte ikke. burde jeg ha nevnt Og alle har subnettmaske 255.255.255.0? Hva er start/end ipadresser? Lenke til kommentar
kennethi Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Og alle har subnettmaske 255.255.255.0? Hva er start/end ipadresser? nettverksmask er på 255:255:255:0 på alle. Start/End er 2 - 254 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Når du sjekker IP på PC så skriv ipconfig /all Sjekk at gateway er lik routerens IP og at DNS er OK. Når du resetter så husk at du må trykke inn knappen i minst ti sekund, til lampene foran endrer status. En annen ting du kan prøve å å slå av brannmuren i windows bare for å teste at den ikke blokkerer. Til slutt ville jeg prøvd winsockfix, i tilfelle noe har ødelagt tilkoblingen til nett. Endret 8. april 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
kennethi Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Når du sjekker IP på PC så skriv ipconfig /all Sjekk at gateway er lik routerens IP og at DNS er OK. Når du resetter så husk at du må trykke inn knappen i minst ti sekund, til lampene foran endrer status. En annen ting du kan prøve å å slå av brannmuren i windows bare for å teste at den ikke blokkerer. Gateway er lik på desktop som routern sin (192:168:1:1) Desktop DNS er også (192:168:1:1), usikker på hvor jeg finner routern sin DNS, fant det ikke. Holdt den godt inne i nesten 20 sek for å være sikker Slo av Firewall, men ingen forandring. Prøvde også winsockfix nå, heller ingen forandring :/ Endret 8. april 2013 av kennethi Lenke til kommentar
kennethi Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Hmm, ok for å gjøre det enda merkligere. Ser nå etter at desktopen har stått å loadet vg.no i 10 min så har nå bannern kommet. Desktopen har nett tydeligvis, bare 0,00000001kb tilgang. hjelper dette? :S Forsøkt å pinge vg.no, da er det generelt ekstremt mye pakke tap og noen som en sjelden gang går gjennom. Bilde: http://postimg.org/image/b1qzkew2p/ Endret 8. april 2013 av kennethi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Evt DNS i router vil være den samme for trådløs og kabel. Det meste høres rett ut. Jeg ville prøvd en annen nettverkskabel mellom router og PC. Test også med en annen maskin via ethernet om mulig. Greit å finne ut om det er PC, kabel eller router som er problemet. Lenke til kommentar
kennethi Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Evt DNS i router vil være den samme for trådløs og kabel. Det meste høres rett ut. Jeg ville prøvd en annen nettverkskabel mellom router og PC. Test også med en annen maskin via ethernet om mulig. Greit å finne ut om det er PC, kabel eller router som er problemet. Har prøvd ett par ting nå: prøvd å koble desktopen direkte til modemet, fungert fint, da har jeg nett, men det er jo ikke en løsning i å med at jeg vil ha wifi tilgang også uten å måtte omrokkere på ledningene. Prøvd å bytte med 3 forskjellige kabeler fra desktop til router med samme resultat. så kabel kan ikke være problemet. Prøvde nå kabel med laptop til router og det fungerer fint, så begynner å tro at det kan være problemer med enten ipen desktopen alltid får av routern (192:168:1:2) eller så kan det være noe problem med settingen på desktopen? Takk for svar, setter pris på det! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Det høres jo ut som en kurant IP med 192.168.1.2. Det kan vel være feil på nettverkskort eller operativsystem. Har du et annet nettverkskort (PCI) å sette i, så får du testet om det er et hardwareproblem i PC. Man kan også laste ned en Linuxdistro (live-CD) og sjekke om problemet ligger i Windows. http://fedoraproject.org/nb/get-fedora Lenke til kommentar
kennethi Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Det høres jo ut som en kurant IP med 192.168.1.2. Det kan vel være feil på nettverkskort eller operativsystem. Har du et annet nettverkskort (PCI) å sette i, så får du testet om det er et hardwareproblem i PC. Man kan også laste ned en Linuxdistro (live-CD) og sjekke om problemet ligger i Windows. http://fedoraproject.org/nb/get-fedora Gir bare ikke mening at det skulle skjedd noe så dramatisk som at nettverkskortet har ryki, fungerte fint for 2 dager siden. alt jeg gjorde var bare å åpne noen porter på routern så oppstod problemet. Og som nevnt tidligere så har desktopen full tilgang til lanet, bare ikke internett. Det jeg mente med at det kanskje var noe ip problem at kanskje 192.168.1.2 har blitt ned prioitert eller begrenset på noe måte, men er ganske tom med ideer selv. er sikkert en veldig enkel løsning som blir oversett av vanskligere løsninger alltid sånn. Lenke til kommentar
kennethi Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Var som jeg trodde, prøvde å sette en static ip på desktop til 192.168.1.5 og da fungerte det med engang. Betyr dette at 192.168.1.2 er ned prioritert av routern min? Er ikke helt fornøyd før jeg skjønner problemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Jeg ville ha flashet firmware på nytt og resatt routeren. Du finner firmware her: http://support.netgear.se/product/WNDR4500?default=true Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå