Zash Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hei! Holder på med skoleprosjekt, der vi skal lage vårt første multifile-program, men når jeg kjører programmet får jeg en Break-error, når jeg kjører les_hotell() funksjonen. Feilen kommer på linjen "navn = new char[strlen(temp)+1];" Noen som vet hvorfor dette skjer? Har på følelsen at jeg ikke har tilgang til det som ligger under private i Hotell-klassen. (Oppretter et globalt Hotell-objekt i Int Main) Håper noen kan hjelpe! //hotell.h #include <fstream> #include <iostream> #include <string> using namespace std; class Hotell { private: char *navn, // hotellets navn *adresse, // hotellets besøksadresse *post, // hotellets postadresse *mail; // hotellets epost string filnavn; // hotellets filnavn int telefon, // hotellets telefonnummer fax, // hotellets faxnummer frokostpris, // pris på frokost sengpris, // pris på ekstraseng?? ant_fas; // antall fasiliteter hotellet har // char* fasilitet[]; // array med navn på fasiliteter // List* rom[singel, dobbel, suite]; public: Hotell(); void les_hotell(); void skriv_hotell(); }; #include <fstream> #include <iostream> #include <cstring> #include "hotell.h" using namespace std; void Hotell::les_hotell() { const int NVNLEN = 80; char temp[NVNLEN]; cout << "Leser inn data om hotell!!\n"; ifstream inn("ARENA.DTA"); if (inn) { inn.getline(temp, NVNLEN); navn = new char[strlen(temp)+1]; strcpy(navn, temp); inn.getline(temp, NVNLEN); mail = new char[strlen(temp)+1]; strcpy(epost, temp); inn.getline(temp, NVNLEN); adresse = new char[strlen(temp)+1]; strcpy(adresse, temp); inn >> telefon; inn >> fax; } else cout << "Fant ikke filen!!"; } Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Hotell klassen har tilgang til private medlemmer av hotell-klassen åpenbart. Hva er feilmeldingen? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Nå er det maaange år siden jeg drev med C++, men det feiler ikke bare fordi du prøver å lese en string rett inn i en int da (telefonnummer). Mulig du må konvertere nummeret til int. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Nå er det maaange år siden jeg drev med C++, men det feiler ikke bare fordi du prøver å lese en string rett inn i en int da (telefonnummer). Mulig du må konvertere nummeret til int. STL skal forstå det av seg selv. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Hotell klassen har tilgang til private medlemmer av hotell-klassen åpenbart. Hva er feilmeldingen? Feilmeldingen er Unhandled exception at 0x00401125 in hotell_prosjekt.exe: 0xC0000005: Access violation writing location 0x00000000. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Feilmeldingen er Hotell-instansen din er nullptr. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå