Gå til innhold

Ny stabilisator kan bli revolusjonerende

Anbefalte innlegg

Står mellom å spare opp til et Steadicam Scout kit (2kg-8kg) eller å investere i denne gimbal riggen. Vanskelig valg siden prisene er nokså like (ca 2mnd sparing i forskjell). Movi 15000USD. Steadicam Scout 8000USD. I tillegg kommer wireless followfocus 1300USD (Jag35). Fordelen med Steadicam er livebroadcast og at man kan gjøre lengre takes uten å bli sliten. Steadicammet kan også ta Epic/Scarlet/Alexa uten å måtte gå barebones (strippe ned kamerapakken).

Da velger du et veldig dyrt Steadicam.

Det er for øyeblikket to forskjellige group buys på Red forumet for stadycams for kamera vekt opptil 15kg med doble batteri og monitor mount og full kabling med switch box for under $2000.

Fult tested av erfarne steadycam opperatører som mener disse er like bra som $10000 steadycam merkene.

En litt modifisert versjon av denne Lian Li/Came.

Og denne fra ProLine.

Flycam 7000+ modellene bruker samme vest som ProLine men annen arm.

Endret av arthon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da velger du et veldig dyrt Steadicam.

Det er for øyeblikket to forskjellige group buys på Red forumet for stadycams for kamera vekt opptil 15kg med doble batteri og monitor mount og full kabling med switch box for under $2000.

Fult tested av erfarne steadycam opperatører som mener disse er like bra som $10000 steadycam merkene.

En litt modifisert versjon av denne Lian Li/Came.

Og denne fra ProLine.

Flycam 7000+ modellene bruker samme vest som ProLine men annen arm.

Takk skal se nærmere på dem. Har disse bedre gimbal enn Glidecam og opp til Tiffen nivå?

Lenke til kommentar

Takk skal se nærmere på dem. Har disse bedre gimbal enn Glidecam og opp til Tiffen nivå?

Steadycam bruker ikke gimbal men fjærbelasted to ledds arm.

De er nok på mange vis kopier av de dyre versjonene av Tiffen o.l.

Kvaliteten og justerings muligheten på armen er ofte det viktigste. Samt at vesten er stiv nok å komfortabel.

Samme hva slags steadycam versjon man kjøper, så sant de er konstruert bra nok, så skal det mye trening til for å operere dem tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Steadycam bruker ikke gimbal men fjærbelasted to ledds arm. De er nok på mange vis kopier av de dyre versjonene av Tiffen o.l. Kvaliteten og justerings muligheten på armen er ofte det viktigste. Samt at vesten er stiv nok å komfortabel. Samme hva slags steadycam versjon man kjøper, så sant de er konstruert bra nok, så skal det mye trening til for å operere dem tilfredsstillende.

Uff, ser ut som jeg har missa deadline på Proline Group Buy ut i fra det jeg leser så var den 28mars eller 4april.

Endret av ET!
Lenke til kommentar

Bruk full editor så kan du klippe/lim inn :)

Forumet har blitt så skrullete nå at man må finne på nye knep hele tiden.

Forumet har ikke blitt skrullete, det er bare det at den kun reagerer på direkte videolinker, uten Embed Feature.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Uff, ser ut som jeg har missa deadline på Proline Group Buy ut i fra det jeg leser så var den 28mars eller 4april.

Hvis du virkelig er interessert så ville jeg kontaktet dem direkte og sjekket om du fremdeles kan være med.

Jeg har ikke fulgt med godt nok til å vite hva group buy medlemmer sparer i forhold til vanlig pris. Kanskje bare $200 ?

Det vil i alle tilfelle bli litt forsinkelse ved levering av så mange steadycam, så viss du sier du vil kjøpe hvis du får for group buy pris så burde de jo si ja hvis de er smarte.

ProLine T2000 riggen er nok den beste av disse group buys.

Her er Reduser tråden; http://www.reduser.net/forum/showthread.php?97196-ProLine-T2000-steadicam-group-buy-Part-II

Facebook: https://www.facebook.com/steadyprolinefanpage

OBS! Dette er en steadycam for ganske tunge kameraer. Det er ikke sikkert dette er en bra rigg for lette kameraer som DSLR osv.

Da er nok en av de letter Flycam riggene bedre.

Lenke til kommentar

OBS! Dette er en steadycam for ganske tunge kameraer. Det er ikke sikkert dette er en bra rigg for lette kameraer som DSLR osv.

Da er nok en av de letter Flycam riggene bedre.

Hehe, ja. Men sikter på Scarlet/Epic vekt med full rig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...