Christer Sev Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Det er nesten ikke grenser for hva du kan gjøre med kameraet på denne riggen.Ny stabilisator kan bli revolusjonerende Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Denne kan bli spennende å prøve når den kommer. Men det var da en voldsom pris på denne saken. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Spennende sak, men fysj, 86 000,- kroner!? Jeg er mer enn fornøyd med min Glidecam HD2000 til 3000,-, så bruker jeg heller de resterende 83 000,- kamera og optikk. Skulle vært ulovlig å ha en sånn prislapp på et system med metallrør... Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Synes overhodet ikke prisen var voldsom hvis man tenker på hvor dyre og kompliserte gode alernativer til dette her er. Peanuts for de fleste filmproduksjoner, selv om man har et relativt lavt budsjett. Munty: Dette er VELDIG langt fra "et system med metallrør". Sjekk litt nøyere. Endret 8. april 2013 av Shirmah 3 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Gyro-produkter innen video er generelt ganske dyrt, men vi får se om prisen på den her dropper om de får solgt en del. Har iallfall veldig lyst på en slik! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Se også disse videoene: http://vimeo.com/63297368 http://vimeo.com/62917185 Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Synes overhodet ikke prisen var voldsom hvis man tenker på hvor dyre og kompliserte gode alernativer til dette her er. Peanuts for de fleste filmproduksjoner, selv om man har et relativt lavt budsjett. Munty: Dette er VELDIG langt fra "et system med metallrør". Sjekk litt nøyere. Han kan jo bare snekre sammen noen metallrør og se hvor bra det blir. 1 Lenke til kommentar
lain Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Nå ja, man får kjøpt kontrollerkort og brushlessmotorer for bruk på gimbal til helikotre. Vil tro dette blir mye av det samme, og spesielt om man ikke har behov for et så stort og tungt kamera, burde det gå å lage en billigere versjon. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Som @lain er inne på, det er allerede billig versjoner som er bassert på brushless motorer. Blir veldig mye brukt til RC helikoptere slik at man skal få helt stabilt bilde uansett hvilken vei helikopteret peker. Det er også "DSLR Versjon" av samme opplegget. Edit: Prisen ligger på rett rundt 1000kr.. Ta en titt på dette klippet av en norsk fyr som kjører på med brushless motorer.. http://www.youtube.com/watch?v=zpsJZaeGo-A Endret 8. april 2013 av Merko. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Hm, dette minnet meg veldig om denne: http://www.youtube.com/embed/_dPlkFPowCc EDIT: Føkk, her gikk visst koden åt skogen, så jeg får nøye meg med lenke. Endret 8. april 2013 av Aetius 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) EDIT: Føkk, her gikk visst koden åt skogen, så jeg får nøye meg med lenke. Bruk full editor så kan du klippe/lim inn Forumet har blitt så skrullete nå at man må finne på nye knep hele tiden. Endret 9. april 2013 av Nautica 2 Lenke til kommentar
ET! Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Står mellom å spare opp til et Steadicam Scout kit (2kg-8kg) eller å investere i denne gimbal riggen. Vanskelig valg siden prisene er nokså like (ca 2mnd sparing i forskjell). Movi 15000USD. Steadicam Scout 8000USD. I tillegg kommer wireless followfocus 1300USD (Jag35). Fordelen med Steadicam er livebroadcast og at man kan gjøre lengre takes uten å bli sliten. Steadicammet kan også ta Epic/Scarlet/Alexa uten å måtte gå barebones (strippe ned kamerapakken). Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Svindel, komponenter koster knapt 3-5000,- kr Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Svindel, komponenter koster knapt 3-5000,- kr Produkter koster mer enn bare verdien på komponentene og produksjonen. Utviklingskostnadene må dekkes, og hvis det er snakk om et produkt som ikke har en veldig stor målgruppe går prisen opp. Hvor mange er det som sannsynligvis kommer til å kjøpe en stabilisator som dette? 1000? 10000? Forøvrig er det en åpenbart god ide å sette prisen slik at man tjener mest mulig penger på produktet, så hvis man kan doble prisen uten å halvere antall solgte produkter, burde man doble prisen. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) .. Reklamering for eget nettsted\butikk er ikke lov. Endret 9. april 2013 av Merko. 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Produkter koster mer enn bare verdien på komponentene og produksjonen. Utviklingskostnadene må dekkes, og hvis det er snakk om et produkt som ikke har en veldig stor målgruppe går prisen opp. Hvor mange er det som sannsynligvis kommer til å kjøpe en stabilisator som dette? 1000? 10000? Forøvrig er det en åpenbart god ide å sette prisen slik at man tjener mest mulig penger på produktet, så hvis man kan doble prisen uten å halvere antall solgte produkter, burde man doble prisen. Det er sant, men ideen er ikke original - den er brukt både i RC verden (fly, helikoptere osv) og i proff produksjon (på kraner osv). Så å ta den prisen for noe som er så lite originalt er en liten overkill. Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Synd det koster såpass mye å designe og produsere noe selv, i stor skala. Ellers hadde det vært mye penger å tjene på å lage et konkurrerende produkt, til 2/3 av prisen. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Synd det koster såpass mye å designe og produsere noe selv, i stor skala. Ellers hadde det vært mye penger å tjene på å lage et konkurrerende produkt, til 2/3 av prisen. Det vil definetivt komme lignende produkter til 1/10 av prisen. Teknologien er ut av boksen (og begynner å få fart i RC-miljøet) så det er bare spørsmål om tid. Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Joda, det er liten tvil om dette. Bare siste 3-4 månedene har det kommet ganske heftige løsninger for brushless gimbals, til en "folkelig" pris. Jeg tenkte mer i stil med, "jeg vil tjene masse penger på dette før alle andre lager det billig i kina" Edit: Og egentlig eneste som hindrer meg, er 1. penger 2. innsatsvilje. Som er 2 ting som skiller meg og røkke. Endret 9. april 2013 av lain Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Joda, det er liten tvil om dette. Bare siste 3-4 månedene har det kommet ganske heftige løsninger for brushless gimbals, til en "folkelig" pris. Jeg tenkte mer i stil med, "jeg vil tjene masse penger på dette før alle andre lager det billig i kina" Edit: Og egentlig eneste som hindrer meg, er 1. penger 2. innsatsvilje. Som er 2 ting som skiller meg og røkke. Jeg håper virkelig at du klarer å skrape frem nok penger for å kjøpe ett par brushless motorer Innsatsvilje er nok noe helt annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg