Gå til innhold

Enkle paintball spørsmål.

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er nybegynner innen paintball.Jeg har noen enkle spørsmål.

1. Jeg spilte igår paintball og likte det kjempe godt, men jeg er usikker om vi spilte med CO2 eller vanlig luft. Vi spilte med Tippmann 98C. Noen som har en anelse?

2. Hvis det var luft, kan jeg fylle den lille 0,8l tanken med vanlig kompressor som faren min bruker til sånne kraftige spiker pistol? En sånnen: http://www.biltema.no/ProductImages/17/large/17-639_l.jpg

3. Jeg har bestemt meg at jeg skal kjøpe Tippmann 98C Platinum, går den på CO2 eller Luft? Tror jeg kjøper brukt på finn.no.

4. Noen plass de selger billige beskyttelse og enkle camo jakker og bukser?

5. Har funnet ett par annonser på finn som ser greie ut, etter min mening. Så jeg spør dere hvilke av disse 2 annonsene vill dere kjøpt?

Nr1. : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40245486

Nr2.: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=40642058

6. Er det noen annet jeg bør tenke på når jeg spiller/kjøper paintball?

7. Jeg har tenkt å ha gasstanken den lille 0,8l på ryggen, for å få det til trenger jeg bare en remote slange og ett feste rundt livet?

8. Har lyst på lasersikte til Tippmann'en, så jeg lurer på om dette passer markøren: http://game-on.no/products/strike-sytems-rod-punkt-20x30mm-21mm-weaver ?

Håper dere kan svare med utfyllende svar sånn jeg forstår siden jeg er amatør i dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. CO2 er gammeldags, i tillegg til at det er dyrt. Luft fungerer like bra i alle temperaturer, noe CO2 ikke gjør, og du vil oppleve en jevnere utgangshastighet. Spesielt om du skyter mange skudd hurtig etter hverandre.

2. En vanlig 0,8L ståltank opererer på 200 bar. Det vil si meget høyt trykk. Du vil ikke klare å fylle den med en vanlig kompressor, du må ha en som er på 200 bar eller mer. (Vær forsiktig dersom du har en kompressor på 300 bar og vil fylle en tank som kun er designet for 200 bar!) Dykkerbutikker og brannstasjoner vil normalt ha slike kompressorer. Det går forresten an å kjøpe en stor 15L+ dykkertank, montere på en fyllestasjon, så kan du skyte i massevis.

3. Du kan bruke det du vil på den, men luft er å anbefale.

4. gameon.no

5. Tja. Ikke at noen av pakkene var så bra, men ville kjøpt den med V-force Grillz.

6. Maske er nok det aller viktigste i paintball. Kjøp deg en som er behagelig, og som ikke dugger! Jeg vil anbefale Dye i4 - den er nokså liten i størrelsen, og passer dermed fint for litt mindre folk. Men den Grillzen i annonsen skal være helt ok! Bare hold deg unna disse billigmaskene til et par hundrelapper.

7. Riktig.

8. Det er ikke et lasersikte, men et rødpunktsikte. Det vil si at du har en liten rød prikk inni siktet som kun du kan se. Altså ikke noen laser som lyser frem, om det var det du hadde sett for deg. Ellers skal det passe på markøren. Hadde et slikt selv, og det fungerte helt fint, helt til jeg fikk en ball mitt på glasset. Da var det slutt... Ikke kjempekvalitet på det, mao, men du får jo hva du betaler for.

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

2. Koster det noe å fylle en stor dykkertank hos en dykkerbutikk? Fyller de luft eller CO2?

4. gameon, ja jeg har sett der, men de har ikke så veldig stort utvalg innen camo klær som skal brukes i skog.

5. Jeg har bestemt at jeg vill ha tippmann. Jeg har prøvd samme markør som i annonsene og jeg likte den type markør. :-)

8. Ahh, jeg skjønner. Men det funker vell uansett bedre enn vanlig sikte?

Bor i Stavanger området så lurer på om jeg stikker innom GameOn å kjøper noe camoklær og beskyttelse. Men markør+maske osv kjøper jeg på finn(Linket annonsene)

Lenke til kommentar

Antallet dykkere hadde falt fort om dykkerbutikker fylte med CO2. Det koster som regel noe å fylle, hvor mye varierer fra klubb til klubb. Det kan være at det blir billigere å fylle hvis du er støttemedlem eller noe slikt. Hvis du blir en relativt aktiv spiller kan det lønne seg i lengden.

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...