N o r e n g Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hvor mye ville det kostet å bygge pc som er like sterk som en ps4? Rett over 4000 fra dustin for maskinvaren, men en FX-4300 og gtx 660 er kraftigere enn hva en PS4 har innvendig. Okapis forslag er langt mer interessant i min mening. Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Okapis,arni90 takk for svar, var bare en tanke jeg fikk om det var så veldig dyrere med en pc, men det er jo ikke det da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Okapis,arni90 takk for svar, var bare en tanke jeg fikk om det var så veldig dyrere med en pc, men det er jo ikke det da. Nei, spesielt ikke om man regner TCO. Man skal ikke kjøpe mange spill/spille mye online før den forskjellen fordufter. AtW Lenke til kommentar
jonny Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Prisen arni90 kom med var vel kun maskinvare, hvis jeg forsto det rett. Så man må nok fort regne 4500-5000 kr for en PC inkl. Windows som er (minst) like kraftig som en PS4 (btw, inkluderte prisen blu-ray-spiller, arni?). Et alternativ er å velge Linux, men foreløpig er det altfor mange spill som kun støtter Windows etter min mening. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Man vil definitivt itivt få mer ytelse per krone for PS4 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Prisen arni90 kom med var vel kun maskinvare, hvis jeg forsto det rett. Så man må nok fort regne 4500-5000 kr for en PC inkl. Windows som er (minst) like kraftig som en PS4 (btw, inkluderte prisen blu-ray-spiller, arni?). Et alternativ er å velge Linux, men foreløpig er det altfor mange spill som kun støtter Windows etter min mening. Vel, per dags dato er linux vel eeegentlig en bedre sammenligning. Selv om jeg ikke sier det blir feil å sammenligne mot windows. For selv linux har støtte for langt flere spill enn PS4. ;-) Blir også helt feil å rote inn bluray spiller. For da begynner du å inkludere annen ekstra funksjonalitet, og på dette punktet er PC bedre. For å være konsekvent så måtte du ha lagt til alt det en PC kan som ikke PS4 kan, som igjen er en unødvendig komplisering av regnestykket. Endret 30. november 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Med tanke på spørsmålet til Kluvert har vel ikke Blu-ray-spiller noe å si, men for mange (meg inkludert) er muligheten til å spille av Blu-ray ikke ubetydelig, derfor spurte jeg om dette var med i PC-oppsettet arni nevnte. Så ja, "å rote inn bluray spiller" blir feil i forhold til spørsmålet om hva en PC med (minst) samme kraft som PS4 vil koste, men likevel interessant hvis man vil ha noe som kan erstatte mest mulig av funksjonaliteten til PS4. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Det går jo også den andre veien; en PC kan brukes til ørten ting en PS4 ikke kan. Er litt surt å innrømme det, som stolt Linux-bruker og eier av flere spillkonsoller enn jeg kan telle på to hender, men den absolutt mest fleksible og anvendelige enheten man kan eie er en Windows-PC. Jeg ville droppet videostrømming, Blu-ray og andre greier i en slik sammenligning, da det ikke er direkte relevant for nettopp spill. Ikke noe poeng i å hive inn flere kompliserende faktorer før man i det hele tatt har forsøkt å besvare åpningsspørsmålet. Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) (glem det) Endret 1. desember 2013 av SonicDragon Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Rett over 4000 fra dustin for maskinvaren, men en FX-4300 og gtx 660 er kraftigere enn hva en PS4 har innvendig. Okapis forslag er langt mer interessant i min mening. Vett nå ike jeg. Har rig til 8k og Crysis 3 med alt på fult ser dårligere ut en f.eks Killzone på ps4. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Vett nå ike jeg. Har rig til 8k og Crysis 3 med alt på fult ser dårligere ut en f.eks Killzone på ps4. Ja, på riggen min til 10k ser Call of Duty 3 dårligere ut enn Battlefield 4 på hans rigg til 8k, hva kan det være? AtW 1 Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Hehe, si det BF 4 på pcen ser også dårligere ut enn Killzone foresten. Tviler på du får en overlegen pc på grafikk til 4k for og si det sånn. Endret 2. desember 2013 av GnilreG Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Killzone ser bra ut det. Men SÅ bra, ser det aldeles ikke ut. At det kjører så bra på såpass svak maskinvare (og det ved lansering) er nok en liten bragd i seg selv. Er vel ikke helt å legge under en stol at forrige generasjons konsoller har holdt igjen en del av PC-spillene. Crysis 3 begynner jo å bli "gammelt", og når man sammenligner grafikk fra et spill til et helt annet så blir det trøbbel. Spesielt når du har et som fokuserer kun på en platform, mens det andre er multiplatforms. Selv om jeg fortsatt synes Crysis 3 virker en del bedre. Ser ikke spesielt bra ut med aliasing i hytt og gevær som du som oftest får på konsoller. Endret 2. desember 2013 av Andrull Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Vett nå ike jeg. Har rig til 8k og Crysis 3 med alt på fult ser dårligere ut en f.eks Killzone på ps4. Da bør du skaffe deg briller.. Killzone har synlig aliasing og blurring takket være en særdeles stygg FXAA i motsetning til Crysis 3 med 4xSMAA. Det er dårlig med bruk av tesselation. Bakken er stort sett alltid bare en flat tekstur med noe ruggel oppå i skarp motsetning til Crysis 3 Partikkeleffektene er svakere. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Og bare en måned eller to etter ps4 er sluppet får pc enda bedre grafikk, nye grafikk kort og eller nye grafikk motorer. Ja, og hele PC-pakken fås til en brøkdel av konsol-prisen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå