Gå til innhold

[Løst] Fat < Fit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tilgang til frivekter på treningssenteret ja :-) Hadde veiledningstime ved første trening og fikk da denne planen.

Det er bra. :) Det som er med dette programmet er at man kan se det er satt sammen av noen som ikke har peiling, eller ikke tar deg seriøst som kunde. Du gjør nok lurere i å følge et (nesten hvilket som helst annet) program. Siden du har tilgang til frivekter kan det da være veldig aktuelt for deg å begynne med baseøvelser (øvelser som aktiverer store muskelgrupper og flere muskelgrupper samtidig). Det som er ulempen med dette er at det krever noe teknisk grunnlag, som kan bli problematisk dersom de på senteret uansett ikke har peiling.

Les rundt på siden som Akse linket til. Det er mye god informasjon der og du kan lære nyttige ting + få en litt mer ... hensiktsmessig holdning til styrketrening, i mangel av bedre ord. Det er ikke noe poeng i å gå rundt i 8 uker og gjøre noe som kommer til å hjelpe deg 1/10 av et annet program.

Lenke til kommentar

Det er bra. :) Det som er med dette programmet er at man kan se det er satt sammen av noen som ikke har peiling, eller ikke tar deg seriøst som kunde. Du gjør nok lurere i å følge et (nesten hvilket som helst annet) program. Siden du har tilgang til frivekter kan det da være veldig aktuelt for deg å begynne med baseøvelser (øvelser som aktiverer store muskelgrupper og flere muskelgrupper samtidig). Det som er ulempen med dette er at det krever noe teknisk grunnlag, som kan bli problematisk dersom de på senteret uansett ikke har peiling.

Les rundt på siden som Akse linket til. Det er mye god informasjon der og du kan lære nyttige ting + få en litt mer ... hensiktsmessig holdning til styrketrening, i mangel av bedre ord. Det er ikke noe poeng i å gå rundt i 8 uker og gjøre noe som kommer til å hjelpe deg 1/10 av et annet program.

Så det programmet jeg følger nå er rett og slett bortkastet tid? Blir nesten litt sint og føler meg lurt av de..

Skal lese meg opp på frivekter og eventuelt "stronglifts" så får jeg ta det derifra! Vet at en av de som jobber på Actic har litt peiling da. Han er stor som f**n og virker veldig hyggelig. Ser han ofte trener med frivekter og slikt. Synd han ikke ordnet meg programmet da! Men skal ta meg en prat med han. Tusen hjertelig takk for tipsene, hadde jo såvidt fått framskritt uten dere hjelp. Veldig takknemmelig! :woot:

Lenke til kommentar

Da var dag 3 over!

Trening

Har ikke tatt turen til Actic i dag da kroppen trengte litt hvile etter 2 harde dager. Men peiset likevel på med litt hjemmetrening i stua da. Tok 30 Day Shred etterfulgt av 1,5 timers spasertur med Allyy og Lovegame. Godt! :w00t:

Mat

Frokost: Weetabix med litt cornflakes, melk og jordbærsyltetøy. Kaffe på sia.

Lunch: En brødskive med skinkeost.

"Middag": 2 brødskiver med makrell i tomat, majones og agurk. En gresk yoghurt til dessert, namnam.

Kvelds: Taco hos svigersøster. Byttet rømme med kesam, mindre kjøtt og mer salat. Følte det ikke var så ille da :-)

Ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar

Bestemt deg for Stronglift 5x5? Vil anbefale dette jeg også. Du kan jo se i Muffinss' treningslogg, han bruker dette. Jeg bruker noe lignende, bare med litt andre øvelser utenom benkpress, knebøy og markløft.

Kommer til å følge med her. :)

Lenke til kommentar

Bestemt deg for Stronglift 5x5? Vil anbefale dette jeg også. Du kan jo se i Muffinss' treningslogg, han bruker dette. Jeg bruker noe lignende, bare med litt andre øvelser utenom benkpress, knebøy og markløft.

Kommer til å følge med her. :)

Har lest litt om stronglift 5x5 og det har fått min interesse!. Aldri prøvd noe lignende før, men tenkte at jeg skulle prøve meg i morgen :-) Går vel mye på teknikk her, så får høre med en av de bak kassa om de kan være behjelpelig med tips og veiledning. Oppdaterer på hvordan det gikk imorgen kveld :w00t:

Lenke til kommentar

Takk for tips! Skal sette av en time til dette før jeg trasker til Actic i morgen :-)

Synes du er dritflink til nå! :D

Om du mister motivasjonen skal jeg piske deg på trening! Gjelder Allyy og! :p

Forøvrig er jeg med å gå tur når faen dere vil, utenom 07:00-17:00! :)

Lenke til kommentar

Hei!

Da har jeg vært på Actic og teste ut Stronglift 5x5 programmet. Fornøyd? JAAA :w00t:

Så mye artiere enn å sitte på de treningsmaskinene. Følte meg så mandig der jeg stod å løftet 20/30 kilo, hehe! Takk for at dere hjalp meg over til et bedre treningsopplegg! Dette blir spennende :-)

Jeg skal følge programmet til punkt og prikke, så dagens økt var ikke så forferdelig tung. Men økes jo med 2,5kg per økt :)

Treningen:

Oppvarmet med å ro 1km. Leste at det var en grei oppvarming til dette programmet. Etterhvert som vektene blir tyngre skal jeg også ta oppvarming med lavere vekter enn det som er dagens mål, før jeg fullfører dagens mål.

Så tok jeg

- Squat 5/5 20kg

-Bench Press 5/5 20kg

-Barbell Row 5/5 30kg (her merket jeg at jeg må øver mer på teknikken)

Mat til nå:

2 brødskiver, en med leverpostei og agurk, den andre med makrell i tomat og agurk. Ett glass melk og kaffe. Skal begynne med egg til frokost tenker jeg.

Planer for dagen:

30 Day Shred! Dette skal jeg gjøre hver dag i 27 dager til! :w00t: Før jeg eventuelt går over til et annet youtubetreningsopplegg. Kanskje "Insanity"?

Oppdaterer senere på mat osv :-)

PS: Idag veide jeg 85,5kg. :-D

Endret av Nybegynner92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...