Gå til innhold

Program for styring av liten bedrift

jormo

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om noen vet om et program til å holde oversikt over prosjekter, oppgaver, serviceavtaler/oppdrag og kunder og som gjerne også kan knytte dokumenter til prosjektene og servicene.

Er en liten bedrift på fem mann - så jeg er ute etter noe som er enkelt og rimelig, helst åpen kilde kode om det finnes,

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De rimeligste programmene er nok bransjerettet. Og du finner trolig ikke et programm, som dekker alt. Men det er også avhenig av bransje og hvilken type tjenester dere driver med.

Som eksempel så finnes det flere Prosjektstyrings programmer, men jeg vet ikke om noen, som har innkludert "Ordre" og "Fakturering". Men det finnes storleverandører som Holte Prosjekt (byggebransje/kvalitetssikring), de har et utall av div. programmer og der det meste kan kommunisere med hverandre. Men dokumenter som "Word", lagres ikke i noen av de nevnte programmene. Kun dokumenter som utarbeides i programmene, eller i programpakkene.

Du får skriver mer om type firma, bransje, o.l. Kanskje noen her kan hjelpe. Du kan også søke etter bransjerettede programmer selv. Og det du som et minimum må dekke opp er slikt som; Ordre/Faktura og trolig Prosjektstyring/kvalitetssikring, HMS, o.l. Når du sjekker ut programmene ser du om de forskjellige dekker opp ditt behov også etter loven. Men jeg har opplevd, programmer som er lite brukervennlige og som ikke holder det de lover. Så sjekk godt og forsøk å få til en prøveperiode, før kjøp.

Eller kontakt "konkurenter".

Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg har gått igjennom et lass av såkalte ERP programmet, både kommersielle og åpne , men de skriver gjerne 200 sider om en hel masse som man ikke blir serlig klok av. Dette er da innenfor byggebransjen; installasjon av varmesystemer. Jeg må kanskje bare bringe opp kodeblokka og begynne å taste fra scratch...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...