Smellyglove Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Hallo. Jeg har fått et rart problem. Hver gang jeg kobler til S3'en min, så mister alle andre enheter kontakt med ruteren og må logge seg på nettverket på nytt. Og dette skjer hvert femte sekund fra når S3'en logger seg på. S3'en mister også signal. Det virker som om den resetter ruteren konstant. Det rare er at det fungerer helt fint med en annen d-link ruter. Så det er bare på 635'en jeg har problemer. Har resatt den til factory defaults, og firmwaren er siste versjon. Men ingenting hjelper. Jeg har akkurat flyttet og satte opp ruteren igår, der jeg bodde før fungerte det knirkefritt. Ingenting har forandret seg,bortsett fra geografisk plassering og at ruteren nå ikke er koblet til internett enda. Høy trafikk på wifikanaler kan det ikke være, da det nesten ikke bor noen her, og jeg har byttet kanal for morro skyld Ruteren står i DHCP, og alle enheter er satt til å motta DHCP Det er tilsynelatende ikke IP-konflikt da jeg ser at alle enheter får hver sin IP (på s3'en må jeg gå inn i selve telefonen og sjekke siden jeg ikke får brukt webinterfacet til ruteren etter at s3'en logger på) Har reservert adresse til laptop og stasjonær Ruteren funker helt fint med en laptop koblet til trådløst, og stasjonær via kabel. Eneste som ikke funker er med S3'en. Har googlet litt rundt og prøvd de klassiske triksene folk kommer med, men det funker ikke. Hjelp? Endret 8. april 2013 av Smellyglove Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Det er nok noe kompabilitetsproblem mellom router og SGS3. Du kan jo prøve å sette routeren til 11g-only (wifi-hastighet) og du kan også forsøke å sette statisk IP på telefonen eller gi den fast IP (eller låse mot dens macadresse i router). Lenke til kommentar
Smellyglove Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 Det er nok noe kompabilitetsproblem mellom router og SGS3. Du kan jo prøve å sette routeren til 11g-only (wifi-hastighet) og du kan også forsøke å sette statisk IP på telefonen eller gi den fast IP (eller låse mot dens macadresse i router). Factory reset av telefonen hjalp. Må ha vært en eller annen app jeg har lastet ned i mellomtiden som har ødelagt for nettverket. Og nå må jeg reinstallere alt av apps og settings på telefonen.. Et løsningen på et problem fører visst bare til et nytt problem. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå