Galest Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Hei, jeg trenger litt hjelp. Var i Sverige en tur igår og parkerte bilen etter turen. ca 3-4 timer senere skulle jeg ta en kjøretur til, men så startet det å komme rare skrape/borre lyder. Det høres ut som om det kommer fra framparten av bilen. Lyden øker når jeg gir gass på tomgang og svinger rattet på begge sider. Jeg har ikke prøvd å kjøre ennå. Bilen jeg har er en Nissan Primera P12 2002 modell. Når jeg ser under bilen så ser jeg at det kan KANSKJE være en lekkasje under bilen ved motoren, jeg er usikker på om det er en gammel flekk. Jeg har også sjekka at det er nok olje på målepinnen. Er det noen her som kan vite hva problemet er og om det kan være farlig å kjøre til verksted med den? Endret 8. april 2013 av Galest Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) sjekka reimer? Kan være servoreima som er slakk. er ingen ekspert men hadde samme bil med samme problem. Endret 8. april 2013 av Mørkeblå Lenke til kommentar
Galest Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Har fått den på verksted. Var visst servopumpa som hadde gått i stykker. Nå anbefalte de meg og kjøpe en brukt servopumpe og sette i den. Det ville koste 4200 ferdig fikstet, istedet for ca 9000-10000 for original del + jobb. Er dette dyrt? Burde jeg finne meg et nytt verksted å fikse ting på? Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Finnes mange primera der ute. Kan høre ved nermeste bilopphuggeri ang den servopumpa. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg synes det hørtes ufattelig dyrt ut. Selv fikk jeg en "kompis" til å bytte servopumpa (dog på en Audi), pumpa kosta 600kr brukt og tok cirka en times tid å bytte. Og bare et protip, hør alltid med flere verksteder! Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Bruker verkstedet verktøy av gull? Ta kontakt med et annet verksted. Toppen 1000 kroner sier jeg for jobben. Jeg kjøpte en brukt servopumpe til Golf for 400 kroner i fjor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå