mofomofo Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 For de pengene kunne vi sikkert ha bygd flere meter motorvei. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Mye av møtevirksomheten i utlandet dreier seg også om å sikre brukbare betingelser og adgang for norsk næringsliv. Sikre sine fremtidige toppjobber i FN tror jeg er en bedre beskrivelse. Det er da for svarte jeg som er kunden som har gitt kapitalistene penger. Hvorfor skal de fly rundt i privatjet slik at mine produkter blir dyrere ? Det stemmer, de som gjør dette slik at dine produkter blir dyrere vil utvilsomt snart forsvinne ettersom du bytter til en billigere produsent, på den annen side, de som gjør dette for at dine produkter skal bli billigere .... For de pengene kunne vi sikkert ha bygd flere meter motorvei. Eller reddet ett par dusin liv på sykehus, men pytt! 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Utslippene mine er også forsvinnende små "når man ser på totalen", kan jeg også slippe avgift på bensin? Ja da du slipper jo allerede norsk avgift på bensin. For du hadde vel flyktet landet? Så det skal du få slippe.... Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Forskjellen er at Regjeringen/Staten bruker dine penger, mens kapitalistene bruker sine egne penger. Penger er en ressursfordelingsmetode, og hvis du sikrer deg mer av dette så vil du "ta" fra andre. Ganske logisk. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Ja da du slipper jo allerede norsk avgift på bensin. For du hadde vel flyktet landet? Så det skal du få slippe.... Også når jeg iblandt er innom på besøk? Penger er en ressursfordelingsmetode, og hvis du sikrer deg mer av dette så vil du "ta" fra andre. Ganske logisk. Eh, nei, ganske ulogisk. Om jeg fisker en fisk, så har jeg dermed "tatt" fisken fra hvem? Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Eh, nei, ganske ulogisk. Om jeg fisker en fisk, så har jeg dermed "tatt" fisken fra hvem? Neptun 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Regjeringens prosjekter er nasjonens prosjekter. Nei det er de ikke. Regjeringens ferieturer er ikke "nasjonens prosjekter" Når regjeringen bryter grunnloven og inngår div avtaler med andre land og organisasjoner som innebærer å gi opp en del av Norges suverenitet, så er dette heller ikke "nasjonens prosjekter" Når politikerne gir bort av våre skattepenger til diverse terroristorganisasjoner og tvilsomme regimer, så er det ikke "nasjonens prosjekter" Når politikerne bruker våre skattepenger til å kjøpe seg en stilling i FN eller andre internasjonale organisasjoner, så er det ikke "nasjonens prosjekter" osv osv osv. 3 Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Eh, nei, ganske ulogisk. Om jeg fisker en fisk, så har jeg dermed "tatt" fisken fra hvem? Fra en potensiell annen fisker, det er ikke uendelig med ressurser. Man kan også beskrive dette som et "felles gode". Endret 8. april 2013 av Shrooms Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Fra en potensiell annen fisker, det er ikke uendelig med ressurser. Man kan også beskrive dette som et "felles gode". MAO bør jeg dele min fisk med 7 000 000 000 andre mennesker som ikke var med på fisketuren? 1 Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Nei det er de ikke. Regjeringens ferieturer er ikke "nasjonens prosjekter" Når regjeringen bryter grunnloven og inngår div avtaler med andre land og organisasjoner som innebærer å gi opp en del av Norges suverenitet, så er dette heller ikke "nasjonens prosjekter" Når politikerne gir bort av våre skattepenger til diverse terroristorganisasjoner og tvilsomme regimer, så er det ikke "nasjonens prosjekter" Når politikerne bruker våre skattepenger til å kjøpe seg en stilling i FN eller andre internasjonale organisasjoner, så er det ikke "nasjonens prosjekter" osv osv osv. Du burde søke stilling som høyesterettsjustitiarius . Jeg tror du stiller sterkt Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Dere flirer av 80 millioner, men faktum er at man i Tromsø-området for et par år siden under AP-styre LA NED TRE SKOLER, for en total innsparing (etter bussing av elever etc) på 1,3 millioner kroner!!!! Det er ingen som bekymrer seg over at vi faktisk legger ned skoler og sykehus i Norge i dag. 4 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Det er da for svarte jeg som er kunden som har gitt kapitalistene penger. Hvorfor skal de fly rundt i privatjet slik at mine produkter blir dyrere ? Du er kunden, men du kan velge å handle i en annen butikk. Bedriften bruker overskudd fra driften til privatfly og reiser. Overskuddet kommer fra penger som kundene frivillig har betalt for bedriftens produkter. Men om produktene blir for dyre, så slutter kundene å kjøpe dem, og bedrifter går konkurs. Regjeringen og politikerne stjeler penger fra oss for å bruke på seg selv. Det er en viss forskjell her som jeg håper du kan se. For politikerne er vi kun melkekyr og stemmekveg, dvs de ser på oss som produksjonsmidler som skal produsere verdier for dem, som de kan bruke til egen fordel. Og de kjemper om våre stemmer fordi det beste sett fra deres synspunkt er jo å være i regjeringen og ha sugerør direkte til statskassen. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Det er ingen som bekymrer seg over at vi faktisk legger ned skoler og sykehus i Norge i dag. Kjære vene, du forstår da at man må prioritere: Sykehus for deg eller privatjet for Jens, man kan da ikke ha begge! 3 Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Regjeringen og politikerne stjeler penger fra oss for å bruke på seg selv. Som sagt, jeg tror du har en lysende fremtid i rettsvesenet. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Regjeringens ferieturer er ikke "nasjonens prosjekter" Da regner jeg med det ikke er noe problem for deg å vise til _ordentlige_ kilder hvor regjeringsmedlemmer har reist på ferie i privatfly da? Legg merke til at jeg la vekt på ordentlige her Baltazar. Lenke til kommentar
Shrooms Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 MAO bør jeg dele min fisk med 7 000 000 000 andre mennesker som ikke var med på fisketuren? Jeg har ikke sagt noe om hva du bør gjøre, jeg har sagt noe om hva som skjer hvis du bruker en ressurs. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Alternativet til Skatteflyktnings tråd om at de brukte 80mill på privatfly og heller brukte rutefly er følgende: "Jens og co. stod 450t i kø på diverse flyplasser rundt i verden. En skandale! De sitter å koser seg med kaffe og donuts på flyplasser rundt omkring, mens de får betalt. Jobbe gjør de nok heller ikke. I tillegg får de enorm mileage på sine bonuskort med forskjellige flyselskaper, DETTE BETALT AV OSS. Og dette er det vi sitter å ser på? Gud bedre!!!!" Endret 8. april 2013 av Mchansern 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 "Jens og co. stod 450t i kø på diverse flyplasser rundt i verden. En skandale! Slettes ingen skandale, hvorfor skal de slippe å gå gjennom sikkerhetskontrollen som DE har innført? 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Det er da sikkerhetskontroll på Gardermoen General Aviation terminal også. Ofte kalt privatfly-terminalen. Bare at det ikke er noen kø der selvsagt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Det er da sikkerhetskontroll på Gardermoen General Aviation terminal også. Ofte kalt privatfly-terminalen. Bare at det ikke er noen kø der selvsagt. Regjeringen har da egen skuddsikker VIP-terminal til 45 Millioner kroner hvor de slipper slikt tull som [ stå stå i kø. De er nemlig veldig mye viktigere enn deg! Vanlig privat småfly tror benytter Kjeller om jeg ikke tar helt feil. Hmm, tok ikke helt feil: Non-commercial and practice general aviation is not operated at Gardermoen, and is mainly done from Kjeller Airport, Rakkestad Airport and Tønsberg Airport, Jarlsberg. http://en.wikipedia....ort,_Gardermoen Endret 8. april 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå