Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Snus etter tannpussen?

Apocalyptoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.forskning.no/artikler/2013/januar/345179 Snus beskytter ikke mot hull, men skaper ikke mange hull heller.

Jeg skjønner jo selvfølgelig at snus ikke beskytter mot hull, men tviler på at det går an å få hull av snus.

Har også hørt av en helsefagarbeider at snus kan hjelpe mot magesår.

Leste linken din, og der står det "prisen kan nøytralisere syrer i munnen", så det kan jo ligge noe i det. Jeg vet ikke helt om jeg tror at det kan hjelpe mot magesår, men på en måte virker det litt logisk.

Vet de fleste bare kommer til å le, men hvis noen har hørt om det før - let me know.

Lenke til kommentar

Veldig individuelt. Jeg drikker sykt mye brus og eter mye godteri, samtidig som det går ca. 1 boks posesnus pr. dag, men jeg pusser også 2 ganger om dagen og jeg har ikke hatt hull siden jeg hadde melketenner :p

Jeg har og hatt perioder der jeg har rundet av kvelden med snus, men etter en periode så begynner tannkjøttet, og kjøttet i leppa og bli slitent, også klistrer det seg sammen når jeg våkner, akkurat som om det har begynt å gro sammen liksom. Men har ikke merket noe til det etter jeg gikk over til slim porsjoner.

Har en venn som alltid sover med snus, å ser ikke noe problem med verken søvnen eller tennene has. Husker en gang etter en fest, han puttet inn en snus å svonet på under 2-3 minutter :p

Men uansett, sann er tydeligvis ikke jeg, får hull uansett hva jeg gjør, men har så å si aldri drøkke melk hele livet, kan vere noe av problemet :p

Når det gjelder tannkjøttet har jeg aldri merket noe, uten om at det er litt ''rynkete'' på en måte, men det går over etter et par dager viss jeg ikke snuser, noe jeg merket da jeg var syk å ikke snuset på 2-3 dager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...