Tesio Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hei. Jeg har veldig lyst til å kjøpe en Nintendo 3DS. Tingen er at jeg er usikker på om jeg skal kjøpe 3DS eller 3DS XL. Jeg ser at Coop Obs har tilbud på 3DS til 999,- med Paper Mario spillet, det frister veldig. Kan evt bytte inn spillet mot noe annet ved en eller annen spillbutikk. Jeg synes XL ser finere ut, større skjerm er alltid en pluss. Lader som ikke følger med er et minus bare + må betale nesten en tusen lapp mer for en fullpakke hvis jeg sammenligner med tilbudet på Coop Obs (hvis de fortsatt har det). Leste også noe om at skjermoppløsningen er veldig lik. Jeg lurer på om dere hadde lyst til å dele deres personlig erfaringer med konsollene. Hva anbefaler du? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) 3DS XL har større skjerm, marginalt bedre batterikapasitet, mulighet til å slå av 3D, leveres med 4 GB minnekort isteden for 2 GB, og skjermen kan vippes i en ekstra posisjon i forhold til 3DS. Større skjerm er aldri feil når man skal spille, men den blir mer klumpete å ta med. Lefdal, elkjøp, komplett osv selger 3DS XL til 1495,- så det blir ca. 500,- mer for den. Du må da ha en lader til 119,- http://cdon.no/spill/nintendo_3ds_%2F_dsi_%2F_dsi_xl_charger-17685611 slik at det totalt blir ca. 620,- dyrere med 3DS XL. Må jo også klage på at nintendo er så KJIPE at de sparer penger på å ikke levere med lader. Litt som om en TV produsent skulle solgt TVen uten strømkabel fordi man sikkert har en fra før, eller at en laptopprodusent skulle latt være å legge ved en lader. Dette er noe som koster 119,- i butikken, nintendo hade sikkert fått de for en tier pr. stykk. Så ja, de kan selge produktet ti kroner billigere ved å la være å legge ved laderen. KJIPINGER!!!! http://www.nintendo.no/3ds/3dsxl Nintendo sier forøvrig at 3DS XL sin skjerm er 90% større enn 3DS sin. 3DS: 3,52 tommer (øverste skjerm) 3DS: 3,02 tommer (nederste skjerm) 3DS XL: 4,88 tommer (øverste skjerm) 3DS XL 4,18 tommer (nederste skjerm) (100/3,52)x4,88=138,64 dvs 38,64% større. (Øverste skjerm) (100/3,02)x4,18=138,41 dvs 38,41% større (Nederste skjerm). 38,64+38,41=77% større skjerm TOTALT. Håper nintendo er bedre til å lage konsoller enn de er til å regne..... Generelt, ville jeg ikke lagt sammen skjermene men sagt de var ca. 38,5% større. Om jeg har en 46 tommer i stua og en 50 tommer i kjellerstua, blir det feil å si at jeg ser på 96 tommers skjerm. Men, det er det nintendo sier...Vel, kanskje de har knasket litt på marios sopper? Endret 7. april 2013 av medlem-82119 Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) "To get a 90% larger screen, you only need the width to be 30% larger and the height to be 30% larger." ... stod det på nett et sted. Matte er ikke helt min ting, så kan ikke si om det stemmer Jeg ville gått for XL, større skjerm er alltid bra når det kommer til spilling. XL er ihvertfall akkurat passe for min del. Men sant nok, kan bli sliten i henda av å holde den for lenge. Noe som bare er en fin påminnelse om å ta seg en pause. Man skal som kjent ta seg 15 minutters pause for hver time man spiller...stod det på nett et sted Endret 9. april 2013 av XE800 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Om man omgjør dette til noe enkelt, se for deg en skjerm som er 2 meter bred og 1 meter høy. Den har da et areal på 2x1=2 m2 Så utvider man den 30% begge veier. Den blir da 2x1,3=2,6 meter bred, og 1x1,3=1,3 meter høy. Arealet blir da 2,6x1,3=3,38m2 Økningen blir da ((100/2))x3,38 -100 =69%. Om man øker med 30% begge veier har man fortsatt ikke økt med mer enn 69%. Nintendo har fortsatt større skjermer, men ville kallt dem ca. 38,5% større, og ikke 90%. Dette har bl.a med at det man ser på skjermen blir ikke 90% større når skjermen kun er 38,5% større. Selv om man slår sammen bildene og regner totalt, så er det ikke mer enn 77% større. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Ser at du nevner det med strøm adapter i første post, bare ignorer denne posten. Endret 11. april 2013 av Sirius Cobra Lenke til kommentar
warioman Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hei. Jeg har veldig lyst til å kjøpe en Nintendo 3DS. Tingen er at jeg er usikker på om jeg skal kjøpe 3DS eller 3DS XL. Jeg ser at Coop Obs har tilbud på 3DS til 999,- med Paper Mario spillet, det frister veldig. Kan evt bytte inn spillet mot noe annet ved en eller annen spillbutikk. Jeg synes XL ser finere ut, større skjerm er alltid en pluss. Lader som ikke følger med er et minus bare + må betale nesten en tusen lapp mer for en fullpakke hvis jeg sammenligner med tilbudet på Coop Obs (hvis de fortsatt har det). Leste også noe om at skjermoppløsningen er veldig lik. Jeg lurer på om dere hadde lyst til å dele deres personlig erfaringer med konsollene. Hva anbefaler du? Jeg ser bare 1 grunn for deg til å ikke velge 3ds XL, og det er om du ikke har råd til den. Hvis du har råd så bør du kjøpe XL, uten tvil(det meste er jo nevnt i postene over). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå