eirikheggelund Skrevet 9. april 2013 Forfatter Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Mener det har referanse pcb, bare noen flere minnebrikker. Har sjekket dobbelt og passer helt perfekt http://www.overclock...-hillarious/130 Synd at AMD har shitty med utvalg av hovedkort. Men bildene på forumsiden du linker til gjelder Gainwards 670, ikke det du har nevnt. Dessuten heller jeg mer mot AMD når det gjelder GPU-er. Men hæ? Hovedkort? Hva har det med saken å gjøre? Endret 9. april 2013 av eirikheggelund Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Resultatene teksyndicate får kræsjer med alle andres resultater, da får vi to alternativer: De resterende 100+ testsidene gjør noe feil. Teksyndicate gjør noe feil. 2 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Titan kommer nå med custom kjøling, først ut er gigabyte ser det ut som: http://www.lowyat.ne...3x-450w-cooler/ Kan være verdt å vente ei uke eller to for å se om andre følger med? Absolutt hvis man er på utkikk etter ett Titan kort. Skal selv bygge ny pc i nærmeste fremtid og venter spent på Asus sin versjon av Tinan kortet med DirectCU kjølesystemet Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Resultatene teksyndicate får kræsjer med alle andres resultater, da får vi to alternativer: De resterende 100+ testsidene gjør noe feil. Teksyndicate gjør noe feil. Du sier noe der arni. Tenkte hardt på om jeg skulle prøve meg på en amd prosessor til neste build, og etter å ha sett denne videon fra Teksyndicate ble jeg ganske imponert, men etter å ha sett antall flere (blant annet fra Linustechtips), ble jeg bare enda mer forvirret. Skjønner ikke helt hvordan dem kan få så ulike resultater iforhold til "alle" andre. Men mindre amd har vært innom å tipset litt... Lenke til kommentar
Simio2 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Kan helt komme til hardwaren. Linus har brukt et 660ti mens feks Teksyndicate kan ha brukt et 680 eller 670 eller et AMD skjermkort som er spesialisert for å gi mest ytelse med AMD sine prossesorer Endret 9. april 2013 av Simio2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Kan helt komme til hardwaren. Linus har brukt et 660ti mens feks Teksyndicate kan ha brukt et 680 eller 670 eller et AMD skjermkort som er spesialisert for å gi mest ytelse med AMD sine prossesorer Er du alvorlig? AMD ville aldri funnet på å lage et slikt skjermkort, teksyndicate brukte forresten et HD 7870 og kjørte innstillinger som var alt for tunge for skjermkortet å kjøre uansett (Crysis 3 på maks f. eks.) Teksyndicate har også en testmetodikk som er beskrevet mer upresist enn min mors anvisninger for å lage mat. Lenke til kommentar
Simio2 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 (endret) Står på boksen til FX-8350 at for å få best mulig ytelse burde den kombineres med et AMD Skjermkort Endret 9. april 2013 av Simio2 Lenke til kommentar
otl Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Står på boksen til FX-8350 at for å få best mulig ytelse burde den kombineres med et AMD Skjermkort Tror vel ikke AMD anbefaler Nvidia skjermkort? 2 Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Står på boksen til FX-8350 at for å få best mulig ytelse burde den kombineres med et AMD Skjermkort No shit Sherlock.. 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Står på boksen til FX-8350 at for å få best mulig ytelse burde den kombineres med et AMD Skjermkort Husk at både cpu og gpu er fra AMD. Det er en selvfølge at de anbefaler sin egen cpu med gpu. Money money money!! Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 9. april 2013 Del Skrevet 9. april 2013 Kan helt komme til hardwaren. Linus har brukt et 660ti mens feks Teksyndicate kan ha brukt et 680 eller 670 eller et AMD skjermkort som er spesialisert for å gi mest ytelse med AMD sine prossesorer Eller det kan hende at teksyndicate har gjort noe feil. Det er ganske morsomt at et eneste review mener at AMD er bedre enn Intel.. Det er også undersøkelser som viser at urtemedisin kurerer AIDS og at homofili kan "helbredes" med bønn (ikke misforstå meg, jeg mener ikke at homofili er en sykdom eller er motstander mot homofili..). Her er en dotor som har løst kreftgåten med bakepulver: http://www.cancertutor.com/Cancer02/Simoncini.html OG her er ei som har blitt kurert av vann: Det "fine" med internett er at du alltid finner noen som er enig med akkurat deg! Jeg må også si at måten dataene etter testen presenteres på en veldig merkelig måte. Å liste resultater i bolker er gjort på den måten en 12 åring ville ha gjort. Det er nesten umulig å se resultatene mellom de ulike produktene på siden deres, ingen charts eller noe som gjør at resultatene er leselige. 2 Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Etter at ASUS HD Radeon 7970 3GB MATRIX Platinum ikke har vært i sortimentet på en stund, fikk Komplett.no i dag inn ett eksemplar, forventet å komme i løpet av mai. Jeg bestilte dette og hovedkortet ASUS Maximus V Formula. Bestiller resten av rigget etter lønning. Skjermkortet jeg har fra før av er egentlig ikke spesielt gammelt. Jeg har et Sapphire Radeon HD 6850 1GB. Men dette kjenner jeg begynner å slite på de aller fleste av de nyere spill (2012-), selv om jeg har hørt om folk som fremdeles bruker GPU-er fra 5000-serien, og spiller nyere spill på høy kvalitet uten problemer. Jeg behøver vel ikke å være redd for at skjermkortet jeg nå kjøpte vil utdateres med det første? Det vil ikke slite med kommende titler selv om 8000-serien er rett rundt hjørnet? Endret 10. april 2013 av eirikheggelund Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg behøver vel ikke å være redd for at skjermkortet jeg nå kjøpte vil utdateres med det første? Det vil ikke slite med kommende titler selv om 8000-serien er rett rundt hjørnet? Strengt tatt har du kjøpt et fossil, HD 7970 er over et år gammelt Når det er sagt, så er det svært trolig kraftig nok til å kjøre spill i 2014 og muligens også 2015. Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Strengt tatt har du kjøpt et fossil, HD 7970 er over et år gammelt Når det er sagt, så er det svært trolig kraftig nok til å kjøre spill i 2014 og muligens også 2015. Et fossil er det vel ikke. Det er fremdeles et av de beste inntil den nye generasjonen kommer. Dessuten ser jeg ikke for meg at det kan bli et fullt så stort skritt i teknologi og ytelse i overgangen fra 7000-serien til 8000-serien, som fra 6000-serien til 7000-serien grunnet.Har også tatt en titt på OEM-versjonen av 8000-serien. Nå vet jeg ikke hvorvidt spesifikasjonene på disse kortene er i forhold til de endelige utgavene, men ifølge det som er lagt ut av informasjon på AMDs nettsider, så har 7970 Ghz Edition og 8970 Ghz (OEM) samme kjerneklokke og minneklokke, og like mange stream processors, for å nevne noe. Det er lite som skiller dem fra hverandre. Endret 23. september 2013 av eirikheggelund Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Om dere overbeviser meg om at dette er et dumt kjøp, så er det ikke for sent for meg å kansellere bestillingen. Men ettersom kortene har falt kraftig ned i pris, og sannsynligvis vil være langt billigere enn hva 8000-serien vil være når den først kommer, så ser jeg for meg at jeg vil få mer ytelse for pengene ved å kjøpe dette kortet. I tillegg vil AMD kun selge dyre, bråkete referansekort de første månedene, noe jeg ikke er særlig interessert i. Om jeg skal vente til neste generasjons kort, så blir jeg nødt til å vente til høstparten uansett. ... eller er jeg helt på bærtur nå? Endret 10. april 2013 av eirikheggelund Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 Et spørsmål! I PC-en jeg bruker nå, så har jeg en Intel® Core i5-760. Denne prosessoren er faktisk dyrere enn en 3570K, selv om den er mer strømkrevende og ikke har integrert grafikk. Hvorfor? Jeg vet forresten at den er kompatibel med 1156-sokkets, ikke 1155, og at jeg derfor ikke kan bruke den i dette rigget. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Et spørsmål! I PC-en jeg bruker nå, så har jeg en Intel® Core i5-760. Denne prosessoren er faktisk dyrere enn en 3570K, selv om den er mer strømkrevende og ikke har integrert grafikk. Hvorfor? Jeg vet forresten at den er kompatibel med 1156-sokkets, ikke 1155, og at jeg derfor ikke kan bruke den i dette rigget. Fordi Komplett ikke har giddet å senke prislappen, når de rydder opp i hyllene og finner ut at det ikke er verdt å ha dem lenger vil de havne på tilbud eller kastes. Intel har faset ut hele LGA1156-linja. Et fossil er det vel ikke. Det er fremdeles et av de beste inntil den nye generasjonen kommer. Dessuten ser jeg ikke for meg at det kan bli et fullt så stort skritt i teknologi og ytelse i overgangen fra 7000-serien til 8000-serien, som fra 6000-serien til 7000-serien grunnet. Nei, fossil blir nok litt feil, men det er definitivt ganske gammelt. Et år i PC-verden er veldig lenge. Mye tyder på at HD 7000-serien vil være toppen ut til slutten av 2013 nå, og det er derfor fint liten grunn til å bekymre seg for at noe bedre og billigere kommer snart. Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 10. april 2013 Forfatter Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Fordi Komplett ikke har giddet å senke prislappen, når de rydder opp i hyllene og finner ut at det ikke er verdt å ha dem lenger vil de havne på tilbud eller kastes. Intel har faset ut hele LGA1156-linja. Ja, det samme tenkte jeg.LGA1156 eksisterer jo ikke lenger. Mye tyder på at HD 7000-serien vil være toppen ut til slutten av 2013 nå, og det er derfor fint liten grunn til å bekymre seg for at noe bedre og billigere kommer snart. Godt å høre. Som den sykelige perfeksjonisten jeg er, så ville jeg sannsynligvis vært nødt til å vente på neste ROG-GPU uansett, og det vil sikkert ikke komme før rundt oktober, tidligst. Endret 10. april 2013 av eirikheggelund Lenke til kommentar
eirikheggelund Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Yo. Tenkte bare at jeg ville komme med en ørliten oppdatering. Etter mye om og men, så har jeg omsider kommet til det jeg tror er mitt endelige rigg, i det minste for en god stund fremover: Jeg forsøkte tidligere med to stykker av ASUS HD Radeon 7970 3GB MATRIX Platinum, men grunnet mangel på plass mellom kortene ble det fort ganske hett: Jeg kunne sikkert oppgradert hovedkortet til Asus Maximus V Extreme, med et ekstra ekspansjonsspor for plass til to 3-slot-kort, men det orket jeg ikke å styre med. De eneste endringene jeg eventuelt kommer til å gjøre nå er å bytte kabler. Kablene som fulgte med Corsair AX860 er så stive at jeg må bruke to 8-pin-splittere på ett skjermkort, og la de resterende 8-pin-kablene henge i løse lufta fordi kabelen vil stikke ut av kabinettet i så stor grad at det blir vanskelig å få på plass sidepanelet uten at noe skades om jeg skal bruke begge 8pin-kablene fra én og samme splitter. Så, hva synes dere? Endret 23. september 2013 av eirikheggelund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå