Mhansa87 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) God Kveld Har følgende router i hjemmenettverket mitt http://www.lefdal.co...-tradlos-router Denne er montert i stuen sammen med modemet. Jeg har satt opp PCen min på kontoret ca. 15m ifra denne i luftlinje, er litt vanlige trevegger og en pipe i mellom, får 3 av 5, av og til 2/5 eller på signalstyrken i windows. Merker dette på generell hastighet og stabiliteten på nett. Spørsmålet mitt er: - Er det bare å gi opp å bruke penger på en ny router ?? I så tilfelle er det noen anbefalninger ?? Takker for svar Endret 7. april 2013 av Mhansa87 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hørtes ut som forferdelige forhold, og at du får såpass høres nesten imponerende ut. Det kan absolutt hende du får en del høyere båndbredde med en ny router, da 2-3 av 5 er ganske så greit egentlig, og en ny router med f. eks flere antenner og høyere utgangshastighet vil kunne telle godt inn. . Derimot så vil du f.eks kunne forbedre signalet og dermed også hastigheten ved å gå til innkjøp av en repeater, altså en enhet som kan kobles et sted mellom den opprinnelige routeren og din maskin, som forsterker opp signalet. F. eks kan den plasseres strategisk slik at du kanskje kan unngå peisen eller lignende. Dog med en svak router som du har fra før av så ville jeg ikke forventet de beste hastighetene i utgangspunktet. Du har ikke mulighet til å gi noen tall på hva hastigheten ligger på, både der du har maskinen nå, og kanskje om du var ganske nærme. Lenke til kommentar
Mhansa87 Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Har nå tilfeldigvis sittet å lastet BF3 på Origin og har hatt hastigheter fra 100kbs til 3mbs, problemet er at det virker som det hopper og spretter en del, har også lastet litt div. drivere og programmvare, også med variabel hastighet. Hopper og spretter fra 1/5 til 3/5 og ned igjen. har nettopp prøvd å flytte routeren, nå henger den litt høyere oppe og har endret litt på antennene, ikke stort mer jeg kan gjøre med den tror jeg. sitter nå med 3/5 inntill videre. og 3mbs, er ustabiliteten som irriterer vettet av meg. Hvordan funker en repeater rent bruksmessig, logger jeg bare på signalet fra routeren og så forsterkes denne automatisk ? ? Trenger velll gjerne et strømuttak ? Lenke til kommentar
Mhansa87 Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Nå har hastighete ramlet helt i donge igjen, kunne det bare vært stabilt...... Lenke til kommentar
SLi Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du kan like så godt legge litt penger i en ny router, da en router er noe man sjeldent kjøper. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du har ikke mulighet for å plassere deg vesentlig nærmere da? Teorietisk sett så burde du ha 100 ganger så god ytelse, og i praksis kanskje noe rundt 10-20 ganger mer. Går du nærmere så får man tatt vekk sikkerheten at det er avstanden som er problemet, eller signalkvaliteten. For mange ganger kan det være selve nettet, eller andre som bruker det som er problemet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hvis du har nærme naboer med trådløs(e) nett kan det kanskje hjelpe å endre kanal. Kan sjekkes med f.eks. inSSIDer. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du finner også apper på android-TLF som scanner området, og gir en liste over mest trafikerte kanalene. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 15 meter og såpass imponerende signalstyrke. Du trenger en repeater. Du kan vel få stort sett alle routere til å fungere som repeatere i dag. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du finner også apper på android-TLF som scanner området, og gir en liste over mest trafikerte kanalene. Ja, f.eks. inSSIDer. Selv foretrekker jeg WiFi Analyzer. Lenke til kommentar
Mhansa87 Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Etter å ha sjekket styrken med bærbarn, har jeg funnet ut at det er ikke signalet det er feil med, men mottakeren på stasjonæren som er noe bull med. Så for de som måtte eie HK av Asus med AI Suite innstalert, fjern denne programmvaren siden den sender nettverkert ut på god spinn. Fjernet programmet og ligger nå på 4/5 og full pinne på hastigheten slik de skal være...... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Så for de som måtte eie HK av Asus med AI Suite innstalert, fjern denne programmvaren siden den sender nettverkert ut på god spinn. Fjernet programmet og ligger nå på 4/5 og full pinne på hastigheten slik de skal være...... Har litt erfaring med AI Suite II etter å ha fått dårlig hastighet på ny PC. Behøvde ikke å avinstallere programmet, men det holdt å deaktivere Network iControl. Lenke til kommentar
Mhansa87 Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Har litt erfaring med AI Suite II etter å ha fått dårlig hastighet på ny PC. Behøvde ikke å avinstallere programmet, men det holdt å deaktivere Network iControl. Er vell ikke noe i programmet som er vits å ha egentlig så fjernet helle programmet, eller er det noe spesielt som er bra ?? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Vet ikke om det er så mye som er bra, men valgte å beholde det. Det mest spennende er vel USB 3.0 boost som skal øke ytelsen og mulighet for å oppdatere BIOS fra Windows. I tillegg er det masse muligheter for å sjekke og overvåke temperaturer, vifter, spenninger, CPU-verdier osv. Lenke til kommentar
Mhansa87 Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 aa, akei. Ikke noe jeg har bruk for i farten, usb 3.0 er kjapt nok ;p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå