Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Asus Eee pc vil kommer ikke inn i Windows

Anbefalte innlegg

Søsteren min har levert sin Asus Eee til meg fordi den ikke starter. Maskinen starter i og for seg helt normalt, men når "windows-musa" kommer opp og den skal laste windows videre, står den helt stille. Av og til kommer rundingen som indikerer at maskinen jobber (ved musepekeren) opp, men det skjer likevel ingen fremdrift.

Jeg lurer på om det er for lite diskplass (har virkelig ingen snøring om hva som er på maskinen) som forårsaker dette, men får jo ikke tilgang til filene.

Så mitt spørsmål (med mindre dere allerede har løsningen på dette) er:

Finnes det et program jeg kan slenge på usb-driven sånn at jeg får tilgang til filene på maskinen? Typ at jeg kan slette en million mp3 eller noe, som igjen vil gi meg tilgang til windows og kan fortsette derfra?

Alle tips og råd blir satt pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har problemer med å få dette til å fungere. Lager usb'en som planlagt, men den vil ikke boote verken på min stasjonære eller på Eee'en. Har reformatert til FAT32 og prøvd to USB-drives, men ingen fungerer. Virker som om den ikke gjør USB'en bootable i det hele tatt. Må jeg gjøre noe annet jeg har oversett?

edit: har selvfølgelig satt Boot priority til USB/Removable device i bios :)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Fant ut av det etter en god del søking på nettet, man må disable "Boot Booster" i bios, og trykke ESC idet maskinen starter for å kunne velge oppstartsdisk. Deretter kjører man "prøv lubuntu uten innstallasjon" (i hvertfall valgte jeg dette alternativet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...