Gå til innhold

[Løst] Hvordan komprimerer jeg en DOC fil?

Anbefalte innlegg

Skal registrere meg på easyrecruit og er nødt til å laste opp min CV. Det er kun et lite bildet på den, men alikevel er den 2,8 MB, og grenset for fil str til opplasting er 2MB.

Hva gjør jeg? Når jeg velger "komprimerer fil" til zip fil (har MAC btw) pakkes den ned hele 0,1 MB til 2,7MB (hurra). Finner heller ingen online doc optimizers som fungerer til dette..

Noen som har tips til hvordan jeg kan få ned sizen på denne fila?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk et mindre bilde.

Bilder er stort sett veldig lite komprimerbare.

Det er det bildet jeg har, blir masse styr å endre. Ingen andre måter å gjøre dette på? Må jo være et eller annet gratis program som reduserer kvalitet på doc filer, akkurat som alle programmene man bruker til å resize bilde filer..?

Lenke til kommentar

Høre på hva andre sier her kanskje.

Dokumentet er nok helt sikkert ikke problemet , men bildet du har lagt inn i det.

Bilder du har lagt inn med copy/paste ligger ofte i Word som BMP og da er dr fleste MB selve bildet.

Klipp bildet ut fra dokumentet igjen , se hvor mange MB/KB dokumentet er da.

Åpne bildet i et bilderedigerings program og endre på det så det får filstørrelsen du har igjen til rådighet.

Sett det deretter inn i Word dokumentet igjen .Bruk "paste special som embedded metafile" eller "insert piture from file".

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...