AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hei. Jeg har vært deprimert i flere år, av og til mild depresjon og av og til alvorlig depresjon. For noen måneder siden prøvde jeg å henge meg selv og ble lagt inn på psykiatrisk klinikk i nesten 1 måned. Og det er vel omtrent 1 måned siden jeg kom hjem igjen. Følte meg MYE bedre da jeg kom hjem enn før jeg ble innlagt. Nå er jeg snart tilbake i det samme gamle sporet igjen. Jeg er lei meg for det meste, orker nesten ingenting, kan ikke slappe av, har ikke matlyst, unngår andre mennesker, vil ikke være ute i dagslys(!) og av og til kommer selvmordtankene tilbake igjen... Hva skal jeg gjøre? Vil helst ikke legge meg inn på psykiatrien igjen, selv om jeg hadde det ganske bra der. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det for familien min dersom jeg ender opp der igjen. Blandt annet sa farmora mi heromdagen at hun aldri mer vil at jeg skal legge meg inn på psykiatrien. Så finnes det noen andre måter å bli "frisk" på? Anonym poster: b7df90a206d1c4f44d04e603fb935527 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Kan tillegges at jeg ikke fikk noen medisiner da jeg var innlagt på psykiatrien. Litt merkelig, synes jeg... Anonym poster: b7df90a206d1c4f44d04e603fb935527 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du sier selv at du syns du hadde det bra på psykiatrisk og følte deg MYE bedre etterpå. Er det ikke bare bra at å klare seg uten medisiner er plan A? Lenke til kommentar
Storkman Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hadde lagt meg selv inn på psykiatrisk uavhengig av hva bestemor sier. Det er ingen skam å ligge på psykiatrisk, det er helt vanlig i 2013 8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Du sier selv at du syns du hadde det bra på psykiatrisk og følte deg MYE bedre etterpå. Er det ikke bare bra at å klare seg uten medisiner er plan A? Joda, det er helt klart. Men nå føler jeg meg nesten like psykisk dårlig som før jeg ble lagt inn...Vet ikke hva jeg skal gjøre. Legge med inn igjen eller bli hjemme og håpe at det går over? Anonym poster: b7df90a206d1c4f44d04e603fb935527 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Du legger deg inn hvis det er bra for deg. Ingen har noe å tjene på at du blir dårligere. Hva bestemor synes er irrelevant. Endret 7. april 2013 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du legger deg inn hvis det er bra for deg. Ingen har noe å tjene på at du blir dårligere. Hva bestemor synes er irrelevant. ...sa mannen med ljåen...(((: jeg er helt enig, kontakt dem med en gang og spør om du kan komme inn. Det er ingenting unormalt med det du tenker og hvordan du har det. Det kan være en hjelp i seg selv å bevisstgjøre seg nettopp det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Søren, jeg glemte at jeg har et "skummelt" navn. Har skjedd før også. Men se nøye etter på bildet mitt: jeg er egentlig snill som en pusekatt. Det er ingen skam å legge seg inn igjen. Din farmor vil vel det beste for deg? Desverre forstår hun ikke at en innleggelse kan være det beste. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Klarer du å beskrive hva som gjorde at du følte deg bedre når du var innlagt? Jeg tenker; var det noe spesielt som påvirket deg i positiv grad? Hvis ja, kan du gjenskape det når du er hjemme? Mvh Faller Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Fikk du et opplegg du skulle følge som du lot være å følge? Det at farmora di ikke vil at du skal legges inn igjen kan vel og tolkes som et ønske om at du holder deg frisk og dermed er en positiv ting? Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Kan tillegges at jeg ikke fikk noen medisiner da jeg var innlagt på psykiatrien. Litt merkelig, synes jeg... Anonym poster: b7df90a206d1c4f44d04e603fb935527 Det vil jeg si er litt merkelig ja. Kanskje det var fordi du klarte deg uten når du var der. Jeg anbefaler å begynne med medisinering, og om nødvendig bli lagt inn igjen, evt ha daglig kontakt med kriseteamet til din lokale psykiatriske avdeling mens du tilvennes medisinen din. Det kan ta flere uker før kroppen merker effekten av antidepressiva, men i en del tilfeller vil man føle seg bedre etter å ha begynt å ta dem fordi man aktivt gjør noe for å bli bedre selv om det medisinen i seg selv ikke har begynt å gjøre noe enda. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Klarer du å beskrive hva som gjorde at du følte deg bedre når du var innlagt? Jeg tenker; var det noe spesielt som påvirket deg i positiv grad? Hvis ja, kan du gjenskape det når du er hjemme? Mvh Faller Vet ikke helt hvorfor jeg følte meg bedre, men mye kunne nok ligge i at jeg fikk komme bort en stund og slippe å tenke på så mye. Var også hyggelige folk der, både personal og andre pasienter. Nei, å gjenskape det hjemme er nok desverre umulig. Og forresten, jeg glemte jo at jeg faktiskt fikk en medisin da jeg var der. Det var en medisin som skal minske suget etter alkohol. Nå har jeg ikke noe igjen av den medisinen, men jeg har faktiskt ikke drukket spesielt mye selv om medisinen er slutt. Men sikkert mer enn hva som er sunt. Men at jeg nå har glidd tilbake inn i mørkret igjen har neppe noe å gjøre med at alkohol-medisinen er spist opp. Vet ærlig talt ikke hva som feiler meg... # TRÅDSTARTER Anonym poster: b7df90a206d1c4f44d04e603fb935527 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 prøv å begynne å trene Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 prøv å begynne å trene Det gjør jeg av og til, løfter vekter hjemme. Men nå for tiden er det svært sjelden at jeg orker det, har mistet motivasjonen. # TRÅDSTARTER Anonym poster: b7df90a206d1c4f44d04e603fb935527 Lenke til kommentar
hean Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Lurer på en ting... når du har vært ute, har du fått fast time hose psykolog? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Lurer på en ting... når du har vært ute, har du fått fast time hose psykolog? Nei. Snakket bare med psykolog da jeg var innlagt. # TRÅDSTARTER Anonym poster: b7df90a206d1c4f44d04e603fb935527 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Er innleggelsen ditt første møte med psykisk helsevern, eller har du vært til noen form for behandling tidligere? I så fall, hvilke? Generelle råd: Prøv å sørge for å bevege på deg og spise så normalt som du klarer. Styr unna alkohol og andre rusmidler i de periodene du har det vanskelig. Gi balla i hva din bestemor eller andre måtte mene om hva slags behandling du bør og ikke bør få; Hun har like mye/lite rett til å si at du ikke bør legges inn pga. din depresjon som du har til å fraråde henne å oppsøke lege pga. somatiske helseplager! 4 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg vil anbefale å treffe andre mennesker i en lignende situasjon via diverse treffsteder. F.eks. Mental Helse eller Mental Helse Ungdom. Det har hjulpet meg mye. Her i byen møtes vi fast hver Torsdag og henger sammen. Det er veldig hyggelig Ja og så hjelper det med trening. Jeg jogger i skogen ved utkanten av byen. Hjelper å slite seg ut når jeg er deppa. Funker hver gang. Har akkuart trent nå og er i ganske godt humør. På vei til trening så er jeg som regel deppa og paranoid, tror folk ser på meg og tenker ting om meg. På hjemveien så bryr jeg meg ikke. Snodig den der hjernen. Psykolog er også veldig nyttig. Da jeg var på mitt verste så hjalp det å snakke med en person som var villig til å lytte og komme med konkrete råd samt avkrefte alle de paranoide tankene jeg hadde. 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hvordan gikk det lille vennen..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå