Fridaele Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hei! En kompis har fått virus, tror det er RAT (Hackeren beveger musen, og kan kontrollere hele datamaskinen) via en fil han lastet ned fra Pirat Bay. Han har slettet filen, men hackeren har fremdeles kontroll over datamaskinen, og driver og sletter diverse filer og prosesser. Vi har fulgt tråden om å fjerne Malware, og lastet ned "Malware Bytes", og ComboFix. Men det står på Combofix, at det bare skal brukes av folk som kan sin greie. Hva menes med det? Er det skadelig at vi bruker det? Jeg lastet også ned Malware Bytes på min datamaskin, og tok en hurtig skann. Det står "Objekter oppdaget 11", er det virus jeg har på dataen, eller er det bare random? Bør jeg få fjernet disse også? Sorry, er ikke erfaren når det gjelder hacking og slike ting, men lurer på om noen kan hjelpe? (Er forresten snakk om Windows 7) Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 1. Koble PC-en fra nettet så fort som mulig. 2. Les denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 3. Ikke last ned filer man ikke vet hva inneholder. Lenke til kommentar
Dr.Geek Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Vi har fulgt tråden om å fjerne Malware, og lastet ned "Malware Bytes", og ComboFix.Men det står på Combofix, at det bare skal brukes av folk som kan sin greie. Hva menes med det? Er det skadelig at vi bruker det? Nei, Combofix er ikke skadelig for annet enn malware. Bruk combofix riktig og det skal gå greit. http://www.bleepingc...to-use-combofix Post loggen. Jeg lastet også ned Malware Bytes på min datamaskin, og tok en hurtig skann. Det står "Objekter oppdaget 11", er det virus jeg har på dataen, eller er det bare random? Bør jeg få fjernet disse også? Det kan være adware eller det kan være malware. Men det er på hvertfall ikke "random". Post loggen fra "Quickscan" til Malwarebytes som du gjennomførte her i din post: Åpne Malwarebytes og gå til "Logs". Endret 8. april 2013 av TheGenius Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 17. april 2013 Del Skrevet 17. april 2013 har du en laptop til? Hvis ja! Last ned følgene. Google! Trojan killer Malware bytes Combofix Spybot superantispyware Advance system care Eset online scanner Disse bruker jeg selv og kjører disse 1 gang i mnd! Laster ned Mye programmer og filmer fra nettet selv. Viktig å holde pcen ren. Legg alt over på minnepenn start pcen på nytt og trykk F8 Start pcen med ledertekst Skriv følgene: explorer.exe Enter! Min datamaskin-minnepenn-installer alle programmer som du lasta ned og som er nevnt over! Kjør Trojan killer først, deretter det valgfritt med de andre, bare du tar ESET til slutt. Gjør alt dette i ledertekst! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Man trenger virkelig ikke å installere 7 programmer for å få orden på PC-en fordi det er virus... Skaper bare MASSE unødvendig støy og problemer... Følg veiledningen som Tan28 skrev helt øverst i tråden (innlegg nummer #2) og du burde være på god vei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå