Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 2500K jeg også og har null peiling på overklokking utover at jeg vet man kan skru opp multiplikatoren. Satte den til 42x100 eller hva det var i BIOS ved anledningen reinstall av Windows og den er dønn stabil nå på 4,2Ghz med luftkjøling.

Jeg har forresten en ganske billig kjøler og den holder den mer enn kald nok: https://prisguiden.no/produkt/arctic-cooling-freezer-13-pro-145919

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Hyper 212'en fordi jeg ikke har noen steder å montere en radiator akkurat nå, men hadde jeg hatt det, hadde jeg nok valgt H80i/H100i.

Med H80i/H100i er det bare å skru fast radiator, så feste bakplaten og skruene til hovedkortet. Når du har gjort det er det å finne riktig "hold down" plate for din intel socket og skru fast selve blokka på CPUen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hyper 212 er grei men ville heller gått for Noctua D-14 med SP Quiet Edition-vifter. 2500K skal være lett å få opp til 4,5 GHz uten å måtte bruke unødvendig mye volt men alt spørs jo på brikken. Noctua skalerer med H100, yter sikkert 3-5% dårligere men er vell verdt penga om du tenker å sikte høyt. Vegard over her har jo 3570K med Hyper212 men har utrolig god brikke for en merkelig grunn, lol.

Jeg sier Noctua uansett, er nok ikke verdens fineste kjøler men er utrolig god om du skal sikte høyt, i nærmeste fremtid har du ikke bruk for en ny kjøler dersom du går for den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...