Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp ang. brent lykt.

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe nye pærer til bilen, og tok turen til biltema. Fant pærene, og fant i tillegg slike selvlysende ringer som skulle gi en liten stilig effekt. 10 kr kostet de, så det var jo ikke store utgifter.

Monterte de etter anvisning, og satte pærene på plass. Men etter en times kjøring, så det ut som om den ene lykten var defekt, så jeg gikk ut for å sjekke. Der var hele lykten dekket av sort røyk, og masse små biter ifra den ringen jeg hadde montert.

Røyken har lagt seg, og jeg har fått banket av de resterende av ringen, men lykten er skitten på innsiden, samt det er en liten brent flekk på innsiden.

Noen som vet hva jeg bør Gjøre? Prøvde å ta ut lykten får å åpne den, men dette var uten for mitt felt. Har ikke akkurat lyst til å få et verksted til å Gjøre det hekler, det blir dyrt.

post-87035-0-70320400-1365343687_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du linke til de ringene? Usikker på hva du mener. Har ringen smeltet, eller er det pæra som har forårsaket skaden?

EDIT: må være denne:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Elektrisk-og-Belysning/Fluorescerende-ringer-med-fluorescerende-lys-42101/

det er de der ja. Det virker rett og slett som at det er de som har smeltet eller noe. Er forskrift standard biltema pærer. Kjøpte et sett med pærer, art nr 35-066
Lenke til kommentar

Her er Biltema ansvarlig for å fikse skaden ettersom du har kjøpt et produkt fra dem som har ødelagt lykten. Dette forutsetter at det er standardpærer du har brukt (55W) som det står at disse krever, og at de er montert korrekt etter instruksene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...