Gå til innhold

[Løst] Vunnet bilforsikring sak, mine rettigheter

Anbefalte innlegg

Hei

Var så uheldig å havne i en bilulykke dagen før jeg skulle reise på påskeferie. Ulykken var forårsaket uten tvil som følge av hensynsløs kjøring fra den andre sjåføren. Jeg har vunnet saken, og har nå fått taksert bilden for skader. Skadet har blitt taksert for mer enn bilens verdi, og dermed har de valgt å kondomnere bilen. Fikk en telefon fra takstmannen der jeg fikk tilbudt om 30 000 kroner og at dem beholdt bilen. Jeg nektet dette da jeg vet at bilen er verdt mer enn det jeg blir tilbudt. Hva slags rettigheter har jeg dersom jeg ikke ønsker å akseptere tilbudet dems?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bilen faktisk er verdt mer så må du samle bevis/informasjon for å sannsynliggjøre dette og ha det med i en klage til forsiktingsselskapet.

Dessverre er det nok oftest slik at eierne tror bilen er verdt mye mer enn den faktisk er og forsikringsselskap har ikke for vane å underbetale i billigbilsegmentet.

Det gjør det veldig mye enklere for oss om du oppgir bilmodell, km, tilstand, etc.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

Takker for tilbakemeldingene. Har tatt en prat med vedkommende som taksterte bilen, og det endte med at jeg gikk med på et kompromi. Fikk mer enn det tilbudet jeg fikk i utgangspunktet, selvom jeg ikke fikk det jeg ønsket. Da får det bare være sånn.

Lenke til kommentar

Forsikringsselskapenes tilbud om erstatning kan man vel nesten regne som et første forslag. Jeg har selv fått økt tilbud ved et par tilfeller, en gang fikk jeg de også til å gå med på å reparere i stedet for å kondemnere - ved å vise kvitteringer og fortelle om nylig utskifting av deler osv.

Derfor er det veldig viktig at du er tilstede når takseringen foretas.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel vedkommende sa at han var villig til å gi meg det beløpet hvis jeg kunne dokumentere dette i form av noe Finn annonser som støttet mitt krav. Jeg hadde verken tid eller energi til dette så bare aksepterte beløpet jeg ble tilbudt. Hva hjelper det egentlig med at jeg er tilstede når takseringen foretas?

Lenke til kommentar

Du kan jo egentlig se takseringen som et salg av bilen til en potensiell kjøper. Som selvsagt er interessert i å betale minst mulig. Han vil fremheve alle feil/forhold han kan, for å senke prisen - og selvsagt gjøre lite av det som er bra.

Er du til stede kan du poengtere det positive, alt fra lav km stand til ekstrautstyr og lite slitasje på interiør osv. Og selvsagt har du med deg en prisantydning hentet fra tilsvarende biler på for eksempel Finn.

Min erfaring med takstmenn er at de stort sett er reale når du kommer med vel begrunnede argumenter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...