Gå til innhold

Noen som eier Harman Kardon BDS 470, Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig kjøpt meg Harman Kardon BDS 470. Den er koblet opp som den skal, og jeg har også koblet opp min media spiller til H/D via hdmi og optisk kabel, Media spilleren igjen har en intern HD på 2TB og 1TB NAS (altså over nettverk). Uavhengig av om jeg spiller film fra en bluray spiller rett i H/D, media spilleren eller NAS gjennom media spilleren, så opplever jeg et problem, Videoen skifter farger hele tiden mens den spiller. altså den hvite fargen justeres hele tiden avhegig av om det er lyst på bilde eller mørkt, noe som er veldig irriterende. Eneste forklaringen jeg har er muligens HDMI kabelen som har blitt brukt som er koblet gjennom H/D og TV`en. H/D støtter hdmi 1.4a, og jeg er rett og slett usikker på hvilket versjon av HDMI den kabelen som er koblet til er. Den medfølgende HDMI har jeg brukt for oppkobling mellom media spilleren og H/D, siden H/D har opptil 3 x HDMI inn. Kan noe forklare hvorfor det justerer farger hele tiden, og om det har med versjon av HDMI å gjøre?

I tillegg til det setter jeg pris på om noen kan forklare meg de forskjellige fuksnjoene man har på audio biten i dette hjemme kino anlegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Teknisk sett skal man ikke bruke HDMI tallene lenger. De nye inndelingene er:

HDMISTANDARD

HDMISTANDARDwithETHERNET

HDMISTANDARDAUTOMOTIVE(Beregnetbiler)

HDMIHIGHSPEED

HDMIHIGHSPEEDwithETHERNET

Mulig anlegget har en lyssensor som regulerer bildet etter lyset i rommet?

Generelt hadde jeg sjekekt om det var siste firmware i anlegget og eventuelt oppdatert. Deretter sett i menyene om det er noen innstillinger som kan skape dette. Hvis ikke må den på service.

Lenke til kommentar

Hei.

Takker for tilbakemeldingen, men jeg ordnet dette tidligere idag. Mest sannsynlig var det oppdatering av firmwares som løste det.

Om det er noe der ute som har en slik anlegg så vil jeg gjerne vite hva slags innstillinger som anbefales hva angår lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...