Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan få ned temperaturen

Anbefalte innlegg

Hei her er et par bilder av min stasjonære maskin kjøpt i 2007..

Er jeg screwed eller fins det håp.

hothothothot.jpg

IMAG0047.jpg

Finnes det no bra måte å rense vifter for støv, no mirakel spray el ?

Kjøpte en feit cpu vifte som bråker som en flymotor, men likevel så er cpu'en hot som heia?

Er nødt for å ha sidelokket av for at det skal holde seg nogenlunde kjølig som resulterer i en del støv som legger seg på viftene. Vet den ikke har mye levetid igjen men har lyst å tyne den ut til det siste. Er tross alt bare 6 år gammel.. stakkars liten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Class Ohlson eller stort sett hvilken som helst elektronikk-foretning selger trykkluft på boks du kan bruke, er flittig bruker selv. Med det sagt er de temperaturene der innenfor anbefalt fra intel(72 grader), men hvis du ikke har overklokket er det i høyeste laget. Forhåpentligvis fjernes det et par grader hvertfall når du får renset støvet.

En annen ting er å bytte kjølepasta, da den antageligvis har stivnet til en solid masse. Ta av kjøler og vask IHS'en og undersiden av kjøler med en form for alkohol, sleng på en dråpe kjølepasta (koster typ 50 kroner for en tube som holder en del år) og monter på nytt.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Perfekt, da blir det trykkluft, glad jeg slipper Q-tips. Takk takk!

Tenkte blåse over alt av kretskort i samme slengen, er det noe en burde være forsiktig med å blåse over?

Spent på om det blir no forskjell, skal legge det inn i tråden her hvis :)

Endret av Haawkings_InnleggNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...