Gå til innhold

[Løst] Får ikke spille av Bluray-filmen min!

Anbefalte innlegg

Jeg har èn film, men den får jeg ikke spille av!

Filmen jeg prøver å spille av er Prometheus. Det var en DVD jeg kjøpte som hadde BD i tillegg.

Prøvde Cyberlink BD Advisor for å sjekke om det var noe i systemet mitt som ikke var klar for slik avspilling.

Rapporten fra det programmet var bra, alt var klart, både til BD og 3D.

Har prøvd forskjellige mediaspillere, først med VLC, leste om diverse triks som kunne gjøres med den, uten hell.

Så har jeg prøvd diverse andre som jeg ikke husker navnet på, uten hell.

Den eneste som så ut som den ville spille av, var CyberLink Power DVD 12 Ultra. Men den kom med et skjermbilde med tekst som fortalte meg at BD-spilleren min måtte oppdateres.

Spilleren er en Sony Optiarc BD-5850H. Denne finner jeg ikke FirmWare-oppdatering til, som vil fungere. Har funnet ut at Sony har en PC med denne spilleren, og de tilbyr en ny FirmWare, men den vil ikke virke for meg, da det ikke er en SonyPC (link til denne Sonyoppdateringen: http://esupport.sony...0&os_group_id=6)

Det var under første forsøk å få BD til å virke at jeg fikk denne meldingen fra PowerDVD. Nå har jeg satt i gang med runde 2 for å prøve dette, men nå får jeg ikke denne meldingen, nå får jeg opp at den finner ikke angitt bane...

Nå i andre omgang har jeg og installert AnyDVD, leste at denne kunne fjerne alt beskyttelse i sanntid, slik at det skulle være lettere å få spille av filmen. Men dette virker heller ikke.

Lagde .ISO av filmen, men den vil heller ikke spille (prøvde VLC)

Nå har jeg googlet litt, søkte mest etter firmware til spilleren, men fant ingen. Har hatt kontakt med support i Sony, først i Canada (havnet der når jeg googlet). Når de forstod at jeg var i Europa, var det ingen hjelp å få. Kotaktet Sony her i landet, de svarte med å henvise meg til Sony Optiarc, og der har jeg aldri fått svar på min henvendelse der jeg spør etter en oppdatering av fw. Jeg har aldri opplevd å få noe god hjelp av Sony-support, og har sluttet å kjøpe deres produkter. Jeg tenkte meg bare ikke om når jeg handlet denne spilleren...

Når jeg googlet litt mer, har jeg lest om mange som har problem med avspilling på PC, og begynt å forstå at Blueray ikke er noe brukervennlig greie.

Finnes det håp? Er det noen der ute som har noen gode tips eller løsninger?

Setter stor pris på alle forslag som måtte komme :)

HK: Asus P8H77-M

CPU: Intel Core i7 3770T

RAM: 8GB

Endret av jallamamba
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kan hende Prometheus har en oppdatert kopibeskyttelse. I så fall må du vente til enten Cyberlink oppdaterer PowerDVD eller Slysoft oppdaterer AnyDVD. Når det er sagt så kan ikke VLC spille av Blu-ray rett ut av boksen, pga nevnte kopibeskyttelse. AnyDVD der-i-mot ligger som et ekstra lag og tar vekk beskyttelsen, så du burde klare å spille av filmen (selv uten å gjøre om til iso) i et hvilket som helst program som støtter kodeken. Utenom det har jeg ingen gode råd… Bruker AnyDVD selv og er strålende fornøyd, Prometheus har jeg ikke, så vet ikke hvordan beskyttelsen er på den. Jeg har heller ingen erfaring med PowerDVD da jeg bruker TotalMedia Theatre 6, du kan teste om det funker.

EDIT: Ser forresten at Slysoft oppdaterte AnyDVD 11. april, så du kan prøve å oppdatere.

Legger ved "Change log"-en

- New (Blu-ray): Support for new discs

- Change: Removed FAT file system detection

- Updated languages

- Some minor fixes and improvement

Endret av hjahre
  • Liker 1

Takk for tilbakemelding :)

Skal teste oppdatering og sjekke ut TotalMedia ved en senere anledning. Skal legge inn en oppdatering her når jeg har gjort det.

Jeg har i mellomtiden lånt ut filmen til en kamerat, og han fikk spille den av på en vanlig stuespiller. Så nå vet jeg ihvertfall at det ikke er noe feil med platen.

Nå har jeg prøvd med oppdatert AnyDVD og TotalMedia.

Først fikk jeg bare melding fra Windows at TotalMedia har sluttet å virke.

Jeg så samtidig at AnyDVD ga en feilmelding:

Warning, OPD error: unknown error sending request!

Denne feilen leste jeg om på et forum, og at en bruker løste dette med å avinstallere antivirus/brannmur.

Da tok jeg å manuelt la til AnyDVD til Windows Brannmur. Da forsvant feilmelding fra AnyDVD, men TotalMedia sluttet fortsatt å virke, men nå fikk jeg en feilmelding ang. runtime.

Se vedlagt bilde for feilmeldinger

Prøvd å rippe den med DVDFab? Jeg har ikke vært borti en kopibeskyttelse DVDFab ikke klarer å fjerne.

post-61117-0-13511400-1366723048_thumb.png

Har du installert nyeste Visual C++ Runtime? http://www.ghacks.ne...imes-in-one-go/

Det vet jeg ikke helt sikkert, men husker det har vært noe slikt fra Windows Update. Regnet og med at jeg hadde fått melding om jeg ikke hadde riktig VC++ når jeg installerte TotalMedia.

Men jeg skal se på dette. Takk for link :)

Prøvd å rippe den med DVDFab? Jeg har ikke vært borti en kopibeskyttelse DVDFab ikke klarer å fjerne.

Så at svaret mitt forsvant i tidligere melding...

Har ikke prøvd dette programmet nei. Men skal vurdere det om jeg ikke får spilt av BD'en.

Håper å finne en løsning der jeg kan spille av filmen direkte fra plata.

• 10 måneder senere...

Tenkte jeg måtte oppdatere denne med løsningen min.

Leste denne på Din Side. Prøvde Aurora Blu-ray Player og det virket bare med en gang :omg:

Ingen ekstraprogrammer, ingen instillinger, det bare virket etter installasjon.

Så nå kan jeg bruke min PC som en fullverdig HTPC, endelig :w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...