DevOXide Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hei Jeg har tilbragt en del tid i tenkeboksen for å finne ut hva som burde forbedres med Project B-OX designet. Uheldigvis så kom jeg frem til at det egentlig var ganske mye...Desverre så måtte jeg pga uforutsatte omstendigheter sette hele greia sammen i løpet av en uke, så jeg har vel ikke fått den finishen og nøyaktigheten jeg opprinnelig ønsket. Uansett, dette er det som ikke er gjort men som skal gjøres: - Legge inn en box i samme farge som PSU'en (sølv) til å ha overflødige ledninger i. - Cable sleeve alle synlige kabler, noen er gjort allerede - Plassere logitech mottakeren for den trådløse musen og tastaturet ett eller annet sted inni kabinettet. - Lage bakplate for hovedkort skuffen i plexi - bakplate for cd-rom og disk skuffen i plexi - Lage den ytre bakplaten med cut-outs i plexi, legge på solfilm på denne? - Plassere power/reset knappene på et fornuftig sted. - lakke eller lage face plates i plexi for cd-rom'er - Plassere Orbital lcd status display ett eller annet sted. - Plassere ekspansjonsporter for usb/firewire ett sted - Bestemme plassering av CCT (kald katode rør 2 stk) - dekke den gjennværende cd-rom'en i aluminiumsfolie? Designet: Rammen er laget i alu profiler med hjørnekoplinger i forkrommet plast til å holde hele greia sammen. Det er tre "trays" eller skuffer som aller er montert på ekspansjonsbeslag som gjør det mulig å trekke dem ut bakover. Det gjør det enkelt å komme til de forskjellige delene. Sidene i kabinettet er alu dekkede plater fra IKEA, egentlig brukt på kjøkkenbenker. Disse har ingenting montert på seg. noe som gjør det enkelt å bytte dem ut med andre typer sideplater (plexi f.eks). Skuffene: 3 stk. ett for hovedkortet, ett for cd-rom'er og hd og ett som har PSU/radiator/pumpe/reservoar og annet digg montert på seg. Den nederste skuffen er knekkt i 90 graders vinkel og har hull til vifter og PSU. Alle skuffene er festet med vingemuttere til ekspansjonsbeslagene og kan enkelt taes helt ut av kabinettet. Den horisontale alu greia i fronten er kun for stabilisering av rammen når ingen av sideveggene er tilstede. Denne skal fjernes etterhvert. Fronten skal være en enkelt plate i plexi med cut-outs for cd-rom'er og evt brytere. Okay her er bildene: Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 TØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØFT tøffeste jeg har sett til nå Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Dette var stilig saker ! Stå på ! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 stilig! Hvor lang tid brukte du på den? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Dødsfet mod! Hvor mye har du brukt på den? Lenke til kommentar
DevOXide Skrevet 20. september 2003 Forfatter Del Skrevet 20. september 2003 > stilig! Hvor lang tid brukte du på den? Noen ukers planlegging, måtte smelle hele greia sammen på en uke da jeg av uforutsette grunner plutselig måtte bruke maskinen. Det var et slit. Egentlig så er det en endring av en allerede eksisterende mod jeg gjorde i fjor. Artikkel finnes her (link) på www.odegard.it. Bildegalleri av v1 her. Følte igrunnen at mye manglet så jeg rev hele greia fra hverandre og endret det som måtte endres... > Dødsfet mod! Takk :-) > Hvor mye har du brukt på den? Er jo ikke ferdig ennå..... Tør nesten ikke tenke på det... ;-) Totalt så har vel kabinettet alene kostet meg noe rundt 5-8.000 da jeg har kjøpt litt mere deler enn nødvendig siden jeg ofte setter igang uten å ha planlagt alt helt ferdig...må bli bedre der. Med vannkjølingen så blir det selvsagt litt mere. For å summere litt (ca priser): - Alu ramme 1.800,- - Sideplater 1.200,- - diverse skruer og invendig monteringdetaljer 1.500,- +++ Man må jo ha en hobby ? :-) Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Ahh. nice. Fikk lyst til å bygge kabinett selv. For jeg er DRITLEI av chieftec. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 "Rammen er laget i alu profiler med hjørnekoplinger i forkrommet plast til å holde hele greia sammen. " - hvor får du disse fra?? profilene altså.. -s Lenke til kommentar
DevOXide Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 > "Rammen er laget i alu profiler med hjørnekoplinger i forkrommet plast > til å holde hele greia sammen. " > > - hvor får du disse fra?? > profilene altså.. Kjøper de fra noen som driver å lager butikkdisker og slikt. Finnes mange mulige... Jeg bruker Sento Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå