Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå i de siste dagene har det dukket opp et problem rundt internettet som jeg låner.

De første dagene funket det helt fint, ingen problemer i det hele tatt.

SÅ fant jeg ut at jeg ville spille Minecraft med noen kompiser, og da måtte jeg ha et program som heter Hamachi som lar deg koble opp mot andre servere.

Det viste seg det at med Hamachi så fulgte det med et virus som visstnok på en eller annen måte greide å fucke opp nett tilkoblinga.

Så jeg re installerte hele pc'en min og trodde da at alt skulle funke helt fint igjen men det gjorde det så klart ikke.

Iblant så funker nettet og når det først funker så varer det bare 1-3 min så kutter det ut igjen.

Det som er litt rart er jo det at pc'en min sier at jeg har full nettverks tilkobling, ifra pc'en min til ruteren, til gatewayen og til slutt til internettet. Men når jeg skal åpne nettleseren eller logge på skype så sier både nettleseren og skype at jeg IKKE HAR NOEN nettverks tilkobling...

Det må tydeligvis være noe med pc'en min siden jeg nå i skrivende stund sitter tilkoblet på samme nett med mobiltelefonen og det fungerer helt fint på telefonen.

Mulig det ikke har noen betydning men jeg får vel også nevne at jeg bruker Linksys Wireless-G USB Adapter modell nummer: WUSB54GC.

Setter pris på all mulig hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CTRL + Windows knappen og skriv inn "ipconfig /flushdns" uten quotes og restart kan du prøve :-)

Du kan også prøve å pinge for å se at det er liv.

CTRL + Windows knappen og skriv inn "cmd" i neste vindu skrive du "ping www.google.com". er det svar?

Endret av Pyrellus
Lenke til kommentar

Fytti helvete, er det mulig? Det var usb porten som det var noe "galt" med! *Facepalm

Det jeg tror da er at siden den usb porten er 3.0 og den trådløse wi-fi adapteren er relativt gammel så er ikke de kompatible med hverandre :D satte adapteren inn i en usb 2.0 og da funka nettet helt fint :D

Uansett, takk for hjelpa :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...