Furious Waffle Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hei! Nå i de siste dagene har det dukket opp et problem rundt internettet som jeg låner. De første dagene funket det helt fint, ingen problemer i det hele tatt. SÅ fant jeg ut at jeg ville spille Minecraft med noen kompiser, og da måtte jeg ha et program som heter Hamachi som lar deg koble opp mot andre servere. Det viste seg det at med Hamachi så fulgte det med et virus som visstnok på en eller annen måte greide å fucke opp nett tilkoblinga. Så jeg re installerte hele pc'en min og trodde da at alt skulle funke helt fint igjen men det gjorde det så klart ikke. Iblant så funker nettet og når det først funker så varer det bare 1-3 min så kutter det ut igjen. Det som er litt rart er jo det at pc'en min sier at jeg har full nettverks tilkobling, ifra pc'en min til ruteren, til gatewayen og til slutt til internettet. Men når jeg skal åpne nettleseren eller logge på skype så sier både nettleseren og skype at jeg IKKE HAR NOEN nettverks tilkobling... Det må tydeligvis være noe med pc'en min siden jeg nå i skrivende stund sitter tilkoblet på samme nett med mobiltelefonen og det fungerer helt fint på telefonen. Mulig det ikke har noen betydning men jeg får vel også nevne at jeg bruker Linksys Wireless-G USB Adapter modell nummer: WUSB54GC. Setter pris på all mulig hjelp Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) CTRL + Windows knappen og skriv inn "ipconfig /flushdns" uten quotes og restart kan du prøve :-) Du kan også prøve å pinge for å se at det er liv. CTRL + Windows knappen og skriv inn "cmd" i neste vindu skrive du "ping www.google.com". er det svar? Endret 7. april 2013 av Pyrellus Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du mener vel Windows-knapp + R, Pyrellus. I tillegg til å skrive det Pyrellus skriver over, så kan du prøve følgende (i cmd): ipconfig /release deretter ipconfig /renew Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Ja var det jeg mente TMB, var stuptrøtt, takk for rettelsen. CTRL + Windows knappen, wtf Lenke til kommentar
Furious Waffle Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Okay, prøvde å pinge google og da fikk jeg følgende svar: -svar fra 173.194.32.34: byte=32 tid=224 ms til=54 Fikk 4 sånne linjer og alt var likt unntatt ms'en: -Linje 1: 224 ms -LInje 2: 244 ms -Linje 3: 277 ms -LInje 4: 395 ms Så, hva betyr dette? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Det betyr at du har kontakt med Google. Prøv det jeg skrev. Lenke til kommentar
Furious Waffle Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Prøvde det, funket ikke :/ Lenke til kommentar
Furious Waffle Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Fytti helvete, er det mulig? Det var usb porten som det var noe "galt" med! *Facepalm Det jeg tror da er at siden den usb porten er 3.0 og den trådløse wi-fi adapteren er relativt gammel så er ikke de kompatible med hverandre satte adapteren inn i en usb 2.0 og da funka nettet helt fint Uansett, takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå