Gå til innhold

Få mindre lår

Anbefalte innlegg

Heisann, har gått opp i vekt de siste 9 månedene. Målet mitt er å bli generelt tynnere men vil helst så mye tynnere bein. Jeg trener på actic ca 3 ganger i uka. Hvor jeg gjør diverse øvelser for hele kroppen. Når jeg er ferdig med programmet mitt jogger jeg ca 15 min på en sånn en http://www.exerfit.no/filarkiv/Image/Produktbilder/Exerfit_520_elliptical.jpg skal prøve å øke til minst 30 min.

Den siste måneden har jeg endret kostholdet mitt drastisk, spiser ikke så mye dritt, går mest i hjemmelagd lapskaus, kylling, laks og svinefilet og lignende. Når resten av familien spiser drittmat tar jeg som regel to skiver med ost og ett glass melk.

Dette spiser jeg iløpet av en dag:

Frokost, 2 brødskiver med ost/skinke/leverposter/salami

Lunsj, ett rundstykke med ost og skinke

Middag: Som nevnt over, spiser til jeg mer mett ikke mer

Kvelds: En/to brødskiver med ost.

I helgene skeier jeg litt ut med pizza og kebab, men ikke for mye.

Noen tips til mat jeg burde spise og hvilke øvelser som burde gjøres for å minske kroppsfettet? Har hørt at fettet på lår/rumpe går senest av, stemmer dette? Med det kostholdet jeg har nå vil det ta lang tid å gå ned i vekt? Har forresten en helt ekstrem forbrenning, så tror mye er gjort bare ved å senke kostholdet:)

Takk for svar, hvis det er mer dere lurer på så siifra:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kutt all den gjærbaksten din, gå over til magert kjøtt og salat + frukt. Fortsett i akkurat samme treningsmønster. Om du ikke har noen sykdommer som forårsaker fedme vil du nok se resultater. Ps. Du kan fortsatt skli ut med litt godt i helgene :-)

Lenke til kommentar

Klart du kan, det er mindre kalorier i et knekkebrød enn en skive.

Å kutte brød er bare idiotisk fordi det er "farlig" eller "galt", greia er det som kalles samlet glykemisk indeks.

Glykemisk indeks kan du google, men kort fortalt sier den hvor hardt insulin/blodsukker utløses.

Spiser man bare brød blir den høy, men om proteiner og fett inntas i samme måltid senkes lasta så mye at det ikke har noe å si allikevel. Dermed er ikke brød så skummelt lengre?

Lenke til kommentar

Brød er ikke skummelt, men det som TS skrev i sitt første innlegg var ett kosthold basert på mye brød. Man trenger ikke sette seg så dypt inn i BMR, glykemisk indeks og fandens oldemor, kan bli forvirret av mindre. Man trenger et variert og sunt kosthold kombinert med trening.

Lenke til kommentar

Passe på å spise variert. Jeg f. eks. passer på å spise en del fet fisk sammen med grønnsaker, andre kjøttyper jeg spiser er mer magre, som svinekjøtt hvor fettlaget ligger mest på utsiden, lett og fjerne, Kylling/kalkun er fint kjøtt. Jeg tar multivitaminer og tran hver dag, Jeg passer på å spise grønnsaker som brokkoli, gulrøtter og paprika, passer på å spise en del frukt. Jeg styrer unna godteri for alt det er verdt, bruker sunn matolje som olivenolje når jeg lager mat og drikke MYE vann. Jeg passer på å holde aktivitetsnivået til minimum 3 lange gåturer i uka, jeg passer på å spise oftere men mindre porsjoner. Så spiller genetikk og eventuell sykdom en stor rolle oppe i dette også.

Ting trenger som sagt ikke være så komplisert, både jeg og legen min sier at kroppen min trives og har det bra.

Men til TS som ville slanke lårene så er det dessverre ikke bare å "punktslanke" lårene, du er født med den kroppsbygningen du er født med, og den skal du være stolt av. Jogg og/eller gå turer, tren normalt og veksle på muskelgruppene om du løfter.

Da skal du se at resultatene kommer etterhvert.

Endret av Pyrellus
Lenke til kommentar

Hvorfor fjerne fett fra kjøtt? Fett er hormonkatalysatorer, man må ha de for å opprettholde hormonbalanse.

Multivitaminer er meningsløst. Er du klar over hvor eksempelvis mange gulrøtter du må spise for å få i deg like mye vitaminer som det er i en kapsel? Det man spiser om man spiser proteinrik mat og nok fett er mer enn nok til å dekke det daglige behovet man har for vitaminer, essensielle næringsstoffer o.s.v.

Tilskudd er i utgangspunktet for syke folk som enten ikke klarer å spise nok eller har en mangelsykdom...

Lenke til kommentar

Med kostholdet du nevner og treningen burde du gå ned rimelig fort om ikke forbrenningen din er for dvalemodus. Bytt ut halvparten med knekkebrød/Crispi (eller hva svarten de tynne sponplatene heter igjen), så tenker jeg du merker enda bedre forskjell. Jada, det er nok enda bedre å gå helt over til knekkebrød, men det blir så kjedelig i lengden at du blir gjerne demotivert istedet. Litt grovbrød skader aldri.

Lenke til kommentar

Kan ikke spise knekkebrød på noen dager nå fordi jeg har stramma reguleringen, går mest i mykt brød og youghert nå :)

Slå to fluer i en ... mix. Knekkebrød og yogurt i mixeren, kjøres på full spiker i 10 sek. Gi meg en lyd om hvordan det smaker, evt føles. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...