Jakke Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg står som admin på en nettside til et lokalt skianlegg, og anlegget er fornøyd nok i seg selv med den, men de vil kunne redigere åpningstidene on the fly, men de er jo i html som resten av sida bortsett fra newsfeed fra WordPress. Det jeg leter etter er egentlig en liten bit kode som kan gjøre at man kan logge inn separat og endre denne teksten mer simpelt. Flat-file er jo optimalt, da det ikke akkurat er noe farlig som skjer om noen skulle hacke. www.lofotenalpin.no Der det står åpningstider på sida. Rett og slett en mini-Wordpress der du kun redigerer det ene innlegget når det trengs, i den lille boksen. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hva om du gir de en Editor-bruker i Wordpress, og så lager du en "Page" som inneholder åpningstidene og gir de redigeringsmulighet til den. Deretter stapper du denne inn på forsiden. Hvordan har du satt opp den wordpress-feeden pr idag da? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Wordpress står kun som feed i senter. Men kom på på turen hjem fra pappa at jeg kan bruke enda en feed der, og se om jeg får det til å funke Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Jeg har brukt x-editable på noe lignende før. Det du gjør er at du bare henter frem brukernavn/id og gjør det slik at scriptet kun lastes dersom en bruker er logget inn, eventuelt kun for spesifikke brukere. Da kan du oppnå inline editing av ren html. Litt mer avansert om du skal endre informasjon som er lagret i database, så hvis sistnevnte er det kanskje lettere å jobbe litt mer med wordpress. Eventuelt for å holde det til wordpress kan du opprette en egen kategori du kaller åpningstider og lage en post der med åpningstidene. Deretter kan du, rett over der du henter frem wp feeden din nå sette inn <?php $get_single_post = new WP_Query('category_name=apningstider&posts_per_page=1'); while ($get_single_post ->have_posts()) : $get_single_post ->the_post(); $do_not_duplicate[] = get_the_ID(); ?> <?php the_title(); ?> <?php the_post(); ?> Men en ting. Hvorfor har du egne klasser for overskrift og diverse andre elementer, hvorfor bruker du ikke bare formateringsalternativene i TinyMCE + et par enkle grep med css ut fra standardklassene til wordpress? Endret 8. april 2013 av Feh Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Jeg har liten erfaring med Wordpress i seg selv, Så jeg lagde bare egne klasser siden jeg hadde det til alt annet, for å holde det lett for meg selv. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Da vil jeg på det sterkeste anbefale deg å ta deg en titt, så sparer du mye tid Twentytwelve themet er et veldig godt utgangspunkt som er lett å forstå, og lett å endre på. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Saken er at jeg vil helst ha noe som er så likt som mulig det layoutet som er idag. Og det blir mye arbeid når jeg ikke kan edite WordPress-themes i det hele tatt. Tid jeg ikke har for øyeblikket iallefall, som student. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Men hvis du har kommet så langt som å implementere wp-posts som en strøm, så tror jeg ikke det skal være så vanskelig å implementere den snutten over der som en wp-page.. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Koden din viser kun overskrift, ikke selve innlegget. Skal se over det, men vet ikke hvor mye jeg får til Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Ah beklager var litt kjapp der: <?php the_content(); ?> For å hente selve innholdet. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Fant ut av det ja Henta fra nyhetsdelen. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 8. april 2013 Forfatter Del Skrevet 8. april 2013 Mens jeg er her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1499670 Trenger hjelp til Flash, er ikke så dreven i det at det gjør noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå