Senshi Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Håper noen geniale sjeler kan hjelpe meg her.... Jeg har trådløst nettverk hjemme, hvor jeg har fast ip. På skolen vi også trådløst nettverk, men har får vi TILDELT ip! Problemet er da at jeg må inn i nettverksinnstillinger og endre dette HVER gang jeg går til et av stedene. Egentlig et lite problem, men sinnsykt irriterende. Håper noen kan gi meg noen tips..... Mvh Senshi Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 På PC vet jeg ikke. Kanskje det finnes noe 3 part program som lar det gjöre det. På Mac kan du bare gå under netverk og legge til så mange forskjellige netverksprofiler man vil. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Svaret er JA! men hvordan? ..... På egenskapene til TCP/IP (controlpanel->netverk->[fobindelse]->properties->TCP/IP->properties) kan du sette opp IP adressen du har hjemme. Deretter klikker du advanced og legger til instillingene for skolen. Ehh. På et eller annet vis tror jeg jeg har klart å få til dette i med DHCP på den ene og fast ip på den andre, men det ser ikke ut til å gå nå. Husker ikke hvordan jeg fikk det til. Du kan kanskje sette fast ip på skolen også. (Bruk ipconfig /all for å se hvilken ip du får på skolen.) Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 I XP kan du sette en alternativ netttverksprofil under proprties på tilkoblingen (Nic'et). Det anbelfales absolutt ikke å sette en fast ip i et nett som bruker DHCP, med mindre ip'en du setter er excluded i DHCP-rangen og det er godkjent av administrator. Lenke til kommentar
s@ndm@n77 Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Vet ikke hvilken løsning du har hjemme, men dersom du har mulighet kan du jo sette ruteren din hjemme til å tildele dynamisk IP...? Løser vel problemet det ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå