Gå til innhold

premium 17" laptop?

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en 17" laptop med 1920x1080, i7, to diskplasser, strøminntak bak eller høyre side, og med topp kvalitet på alle komponenter.

Maskinen skal kun unntaksvis brukes til gaming så ca gtx650 vil duge.

Kvalitet på skjerm, tastatur og touchpad er spesielt viktig, og det er ikke feil om den er uten knirkelyder/plastikk :-)

Har hatt forrige generasjon HP Envy siden sommeren 2011, men den gikk varm og var på rep. for tredje gang og vi fikk cashback rett før påske.

Hadde først sett meg ut nye HP envy, men den er såvidt jeg vet uten hdd-tray i den tomme plassen og det koster latterlig mye å bestille en slik løst (ca 500 for ei metallskinne og en sata-kabel).

Deretter fant jeg Asus N76vz, som egentlig hadde alt, men innen jeg fikk bestillt den så var den borte fra alle nettbutikker.

I mens har prisen på HP envy gått opp 1000kr, og de neste dagene mens jeg så etter flere alternativer har den forsvunnet fra flere nettbutikker og gått opp enda 1000kr i pris.

Jeg finner forsåvidt noen mulige maskinersom MSI GE70 osv, men jeg vil ha et så rent design som mulig med minst mulig juletre. Samsung har noen flotte maskiner, men chronos til 14k er for dyrt igjen og jeg er usikker på om den ville klart å pushe unna varme.

Skyldes dette at det er nye modeller rett rundt hjørnet?

Noen som har noen datoer eller modeller man bør være på utkikk etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke sett på Dell inspiron 17R SE? Den innfrir ikke alle kravene dine, men jeg har en selv og er godt fornøyd.

Jeg har skrevet en kort omtale av den her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1453461

Beste tilbud har dustinhome: http://www.dustinhome.no/product/5010668993/dell-inspiron-17r-ci7-2-4-8gb-1000-gt650m-fhd-17-3-w8/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Tastaturet er godt å skrive på, men det gir litt etter når du skriver. Touchpaden er helt ok, touchpaden på f.eks Asus N76 er mye værre.

Skjermen er meget god.

Høyttalersystemet er bra men ikke helt på nivå med asus N76/MSI GE70.

Strøminntaket er dog på venstre side, ikke at jeg ser hvorfor dette skal være et problem, men det er nå der.

Den har plass til to disker, det eneste du trenger er 4 små skruer med svært flatt hode på da det er trangt rundt diskrammen.

Ellers har jeg hatt chronos 7 17" og den ga mye mer "premium" følelse, men det hjalp lite når den mistet nett 4-5 meter unna trådløsruteren (prøvde 3 maskiner før jeg innså dette var et generelt problem for modellen..... synd, perfekt men litt dyr maskin ellers).

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

Greit å bli minnet på ulempene med disse andre også hehe, det er jo i grunn nok av feller å gå i.

Hadde egentlig ikke sjekket prisen på inspiron da jeg så strøminntaket var på feil side og Dell sin support for privatpersoner i stor grad består av folk som ikke klarer å ta i mot og videreformidle selv den enkleste beskjed :)

Prisen er kanskje såpass grei at jeg heller krysser fingrene for at jeg aldri må prate med noen hos dell som privatperson hehe. Firmasupporten er helt grei, til tider helt suveren.

Må ta en ekstravurdering på det med kabelen, greia er at den skal opp på fanget i en sofa, og da for å unngå knekk etc blir det fort en halvmeter kabel som er i veien hele tida.

Endret av findon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...