Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bare utlendinger som røyker cannabis?

32 stemmer

1. 1. Er du utlending, og røyker hasj?

• Ja, jeg er utlending og røyker hasj
      6
    • Nei, er 100% norsk og røyker hasj
      26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se. Ni stk. av mine venner kan jeg med 100% sikkerhet si at har brukt eller bruker cannabis da jeg har bevitnet det. Av disse er det vel tre som er helt eller delvis innvandrere. Én er bosnisk, én er finsk og én er halvt søramerikansk. Av mine venner som har brukt eller bruker cannabis er samtlige i jobb eller utdanning, med unntak av én som nylig ble arbeidsledig (han har dog vært i jobb sammenhengende de siste 15 årene).

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Av to grunner: Ironi funker dårlig på nett, og 6 års erfaring med dette forumet tilsier at sannsynligheten er størst for at det er ment bokstavelig. Men jeg håper jo selvsagt at jeg tar feil :)

Hadde du lest et par poster høyere opp hadde du sett at jeg svarte på et lignende spørsmål, og bekreftet påstanden som ironi. Jeg ser dog poenget ditt, det er mye rart her ute på Internett..

Svarte slik jeg gjorde på trådens spørsmål, fordi jeg synes problemstillingen er megateit.

For å svare på trådens egentlige spørsmål, så kjenner jeg langt flere norske (gud som jeg hater den inndelingen, er du født i Norge og føler deg norsk, så ER du norsk selv om du er køl svart i huden) som røyker cannabis, enn "innvandrere". Og det selv om jeg bor på Holmlia, og antageligvis har minst like mange "innvandrervenner" som norskevenner.

Lenke til kommentar

Hadde du lest et par poster høyere opp hadde du sett at jeg svarte på et lignende spørsmål, og bekreftet påstanden som ironi. Jeg ser dog poenget ditt, det er mye rart her ute på Internett..

Svarte slik jeg gjorde på trådens spørsmål, fordi jeg synes problemstillingen er megateit.

For å svare på trådens egentlige spørsmål, så kjenner jeg langt flere norske (gud som jeg hater den inndelingen, er du født i Norge og føler deg norsk, så ER du norsk selv om du er køl svart i huden) som røyker cannabis, enn "innvandrere". Og det selv om jeg bor på Holmlia, og antageligvis har minst like mange "innvandrervenner" som norskevenner.

Veeent.. var det noen på internett som var enid med meg at man kan være (at jeg er) norsk selvom man ikker hvit!?...

Advarsel folkens, jordens undergang er nær!

Lenke til kommentar

Det er min mening ja!

Har mange venner som er født i Norge, og minst like "norske" som meg. De snakker flytende norsk, engasjerer seg politisk, drikker seg fulle i helgene, deltar på fritidsaktiviteter, osv. Om de er svarte, brune, gule muslimer, jøder eller noe annet er selvfølgelig helt irrelevant. Er de født (ser vel heller ikke på det som noe krav heller egentlig) her og identifiserer seg med Norge er de like norske som meg. PUNKTUM.

Å stemple slike mennesker med en (dessverre) belastende merkelapp "innvandrer" er helt idiotisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...