Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Amerikansk VPN

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger en amerikansk IP av diverse grunner og lurer på om det finnes noen enkle programmer til dette? Har funnet Unblock-US som gir én uke gratis. Fornøyd foreløpig og vurderer å kjøpe lisens. Koster $5 i måneden. Noen som vet om noen billigere/gratis tjenester?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet ut en rekke VPN løsninger de siste månedene, og som ilpostino sier får du 100% garantert dårlig båndbredde med de billigste løsningene. Men $5/mnd er ikke så gal pris, om du går for å betale for 12 måneder om gangen.

Etter mine tester vil jeg anbefale Astrill som uten tvil gir meg best hastighet på flest servere. Mange servere her i Europa der jeg får max av min 70 mbit linje, og får opp til 50-60 mbit på flere av USA serverene. Bruker VPN løsningen f.eks til min Hulu+ konto og min amerikanske Netflix konto. Har aldri opplevd noen problemer med Astrill. Skulle en server være litt treg den aktuelle dagen, bytter du bare til en annen, med et par klikk.

Lenke til kommentar

Bruker også Strongvpn (siden jeg betalte for et år) men får aldri max hastighet på de fire lokasjonene jeg kan velge mellom (USA, UK, Nederland, Canada), og så er det litt kjipt at du ikke kan bytte servere mer enn 15 ganger per måned uten å betale ekstra.

Men strongvpn.com fungerer helt fint til å se på hulu+ og Netflix f.eks

Hidemyass.com prøvde jeg en måned og igjen, Astrill slår dem ned i støvlene når det kommer til hastighet. Gadd ikke å prøve dem noe lengre enn en måned i alle fall.

Har også testet ut IPvanish.com og privateinternetaccess, IPvanish var ikke så verst, men Astrill slo dem med flest servere her i Europa med max linje hastighet.

Lenke til kommentar

Jeg har en VPS server fra cloudshards.com satt opp med OpenVPN. Men hastighetene er jo ikke veldig bra akkurat:

Hastighetene er stort sett aldri over 10 mbit, men skal jo holde fint til å se på TV.

Her er resultatet fra i dag:

080413vpn1.jpg

Som sammenligning testet jeg Scranton serveren til Astrill på samme tidspunkt (ikke så langt fra Buffalo)

080413vpn2.jpg

En god del bedre enn cloudshards.com serveren. Likevel litt høy ping i dag, pleier å ligge på undt 230-250.

Den siste testen gjorte jeg på Astrill sin Sverige server, og i dag var den litt tregere enn vanlig, "kun" 60 mbit mot mine 70 mbit til vanlig.

080413vpn3.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...