Gå til innhold

webcam i bil: spille inn kontinuerlig i "bolker" på f. eks 15 minutter.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg holder på med et bil-pvr løsning som baserer seg på linux og et webcam.

 

Kameraet streames via ffmpeg og ffserver og vises på ipaden i bilen og evtentuelle venner jeg deler streamen med for moro, og jeg vil bruke mplayer til å koble meg på streamen for spille inn alt som tas inn av kameraet (jeg kunne kanskje gjort det også med ffmpeg).

 

Jeg har ca 100GB til rådighet for videoopptak.

 

Jeg ønsker følgende:

 

1. Spille inn kontinuerlig, så lenge ffmpeg får input fra kameraet.

2. Når opptaket har nådd 15 minutt varighet, startes nytt opptak fra nøyaktig samme sted som forrige ble avsluttet.

3. Når 100GB er brukt opp, slettes de eldste opptakene.

 

Punkt 3 løser jeg enkelt med cronjob og litt batch-scripting, tenker jeg.

Men hva med punkt 1 og to?

 

Takk for kommentarer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som umiddelbart slår meg, er jo å løse punkt 2 også med bash og sleep, evt. cron der og. Med cron vil du riktignok få nytt klipp hvert femtende minutt, og ikke etter femtende minutt siden opptaket startet. Så fort du har funnet ut hvilken kommando/hvilket program du skal bruke, kan jo dette kjøres og avsluttes fra bash/cron og avsluttes med f.eks. SIGINT.

 

Jeg ville brukt ffmpeg til dette, siden du allerede bruker ffmpeg. Da kan du transcode over i et egnet lagringsformat samtidig om du ikke gjør det allerede for streamen sin skyld. Men da blir det kanskje problemer med å stoppe opptaket og lage ny fil hvert 15. min ved å bruke SIGINT, e.l., det vil jo drepe videofeeden ogå. Men tre sekunders avbrekk tåler du kanskje i feeden?

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Akkurat nå ligger jeg på tredje dagen dypt inni forum og dokumentasjon for å få til å hente hardware h264 stream fra Logitch C920-kameraet.. Så jeg vet ikke om det blir ffmpeg, eller hva det blir..

 

Vet ikke om jeg i det hele tatt får dette til ;) Jeg vekker tråden igjen når jeg har funnet ut hvordan jeg får bilde som ikke dreper nettverket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...