Gå til innhold

Unngå formatering av USB

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 16 GB minnepinne og hadde masse filer i den, opp mot 14 gb.

Jeg satt den inn i en annen PC men jeg klarte ikke å åpne den der. Når jeg satt den inn i min PC, fikk jeg melding om å formatere den.

Hvordan kan jeg unngå fonatering og åpne den igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uheldigvis har minnepennen din trolig tatt kvelden. Har du f.eks vært flink å alltid bruke Trygg fjerning i Windows når du har tatt den ut etter å ha brukt den?

Håper ellers du har vært klok å selvsagt tatt backup av alle de viktige filene dine? Om ikke er du en av utrolig mange som lærer at backup er viktig den "harde" veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er dessverre slik at minnepinner og -kort oppfører seg slik som TS beskriver; altså at mediet blir uleselig etter å ha vært på besøk i andre pc'er eller mobiler. Den eneste måten å unngå trøbbel på er backup.

Lenke til kommentar

Man skal ofte ha en god dose flaks for å redde ut data. Det er nok bare å innse at det er tapt.

MEN nå har du kanskje lært at backup er veien og gå. I dagens IT verden hvor man har så mange online løsninger for backup er det veldig unødvendig å miste data.

Lenke til kommentar

Man skal ofte ha en god dose flaks for å redde ut data. Det er nok bare å innse at det er tapt.

MEN nå har du kanskje lært at backup er veien og gå. I dagens IT verden hvor man har så mange online løsninger for backup er det veldig unødvendig å miste data.

Hvordan lager jeg backup da?

Lenke til kommentar

Backup er jo bare en eller flere kopier av dine viktige filer. Det enkleste er bare å ha en kopi på en annen disk/partisjon og huske å oppdatere denne så ofte som mulig.

Det nest enkleste, men kanskje det tryggeste, er å bruke f.eks Dropbox, Skydrive, Jottacloud osv. Da har du dine viktige filer i en mappe som du kan ha synkronisert på alle pcene du bruker via internett.

Så endrer du en fil på pc nr1 er den også endret på pc nr2 neste gang den kobles på internet.

Alle løsningene nevnt over tilbyr gratispakker fra 3 - 7 GB, og så må du betale noe kroner for pakker over dette. Men det er jo verdt det, skal mye til å miste data på denne måten. Går pc nr 1 i stykker, kan du enten sette opp en ny pc, som da får alle filene over så fort du har koblet den opp mot kontoen på internet. Eller så ligger jo alt på pc nr 2 om du bruker det og har satt den opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Var borti en tilsvarende sak en gang... Som aller siste forsøk kjørte jeg en rask formattering og deretter fikk jeg gjenoppretta ganske mye med Recuva.

Et tips helt uten garanti - gjøres på eget ansvar.

Recuva kan anbefales. Hvis du kjører "deep scan" kan du i norn tilfeller gjenskape 100% av dataene, også fra formatterte media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...