Anna Martinsen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg ville anbefalt Msi-Z77a Gd-55, den gjør det veldig lett å overclocke P.g.a en knapp på hovedkortet som gjør det for deg automatisk. Har en Gd-65 selv og liker den "featuren" veldig godt Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg ville anbefalt Msi-Z77a Gd-55, den gjør det veldig lett å overclocke P.g.a en knapp på hovedkortet som gjør det for deg automatisk. Har en Gd-65 selv og liker den "featuren" veldig godt Vel, vet nå ikke hvor bra resultat det blir av det. Jeg ville aldri ha brukt en slik knapp. Mye bedre å gjøre det manuelt. Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Vel, vet nå ikke hvor bra resultat det blir av det. Jeg ville aldri ha brukt en slik knapp. Mye bedre å gjøre det manuelt. Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 å trykke på knappen gjør akkurat det man gjør når man OC i manuelt, Cpu'en blir OC til 4,2GHz (og er da dekket av garantien) og den er veldig stabil. +det er lettere å bare trykke på en knapp istedenfor for å gå inn i BIOSen å gjøre det manuelt (ihvertfall når han kanskje ikke har OC før.) og hvis han vil så kan han skru av den funksjonen og OC selv.. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Hvis han ikke kan/vet hvordan man overklokker bør han ikke overklokke i utgangspunktet gjøre det. Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 jo da, jeg ser den, men jeg har også en 3570k og jeg har ikke hatt noen problemer. jeg visste heller ikke hvordan jeg OC, vet ikke helt hvordan man gjør det nå heller og det følger med mange ark med advasler at man ikke skal gjøre det hvis man ikke har bra nok kjøler osv. jeg ga bare min mening, jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Jo, det virker kanskje (så som så). Det finnes sikker mange bra autotuning programmer/knapper (på hovedkort), men bakdelen med disse er at CPUen blir overklokka, men du kan fortsatt ikke overklokke. Hva gjør du hvis du skal klokke en maskin uten en slik fasilitet? EDIT: vet ikke hvor grønn du er når det kommer til data, men man overklokker ikke med stock kjøler. Det er liksom en gylden regel i dataverden. Endret 7. april 2013 av Heika98 Lenke til kommentar
And3rz Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Cm Storm Scout er et alternativ hvis du vil ha et litt mer kompakt kabinett og ikke vil ha big tower Her er den i hvit, siden det andre du har valgt er i det. Det er et midi tower og er litt billigere også. Lenke til kommentar
xtyfoonx Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 noen som har erfaring med dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495633 eller dette : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657719 begge ser sick awesome ut. Lenke til kommentar
And3rz Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Stiller et spørsmål her også jeg fordi jeg også skal bygge pc snart. Holder en 3570k til gtx 680 eller burde man heller velge 3770k. Har egentlig bestemt meg for 3770k, men hvis det ikke er nødvendig så vil jeg gjerne spare 500 kr Hvilken type vannkjøling ville passet best til en av disse prosessorene? Har sett på Corsair h80/h80i, fordi h100 blir litt vel dyrt. Hva er mest verdi for pengene? Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Stiller et spørsmål her også jeg fordi jeg også skal bygge pc snart. Holder en 3570k til gtx 680 eller burde man heller velge 3770k. Har egentlig bestemt meg for 3770k, men hvis det ikke er nødvendig så vil jeg gjerne spare 500 kr :wee:Hvilken type vannkjøling ville passet best til en av disse prosessorene? Har sett på Corsair h80/h80i, fordi h100 blir litt vel dyrt. Hva er mest verdi for pengene? skal du for det meste game, eller skal du drive litt med fotoredigering/videoredigering ? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Stiller et spørsmål her også jeg fordi jeg også skal bygge pc snart. Holder en 3570k til gtx 680 eller burde man heller velge 3770k. Har egentlig bestemt meg for 3770k, men hvis det ikke er nødvendig så vil jeg gjerne spare 500 kr Hvilken type vannkjøling ville passet best til en av disse prosessorene? Har sett på Corsair h80/h80i, fordi h100 blir litt vel dyrt. Hva er mest verdi for pengene? Swiftech H220 er den vannkjølern jeg ville valgt. 3570K til 680, ville i såfall klokka den. Lenke til kommentar
And3rz Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) skal du for det meste game, eller skal du drive litt med fotoredigering/videoredigering ? Skal for det meste game, men også drive litt med foto/video redigering. MEN jeg bryr meg ikke så mye om det tar litt lenger tid å gjøre det Endret 8. april 2013 av And3rz Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Skal for det meste game, men også drive litt med foto/video redigering. MEN jeg bryr meg ikke så mye om det tar litt lenger tid å gjøre det da ville jeg definitivt kjøpe i5'en og kanskje bruke de pengene du sparer på å oppgradere kjøleren, og deretter overclocke eller no Lenke til kommentar
otl Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Swiftech H220 er den vannkjølern jeg ville valgt. 3570K til 680, ville i såfall klokka den. Hvor selges H220 hen? Lenke til kommentar
Anna Martinsen Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hvor selges H220 hen? På de fleste internett-butikker, du kan sjekket prisguide.no for å få den billigste prisen Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 8. april 2013 Del Skrevet 8. april 2013 Hvor selges H220 hen? Den er ikke lansert i Norge enda. Lenke til kommentar
lystfiskern Skrevet 26. april 2013 Del Skrevet 26. april 2013 Finner H220en på Pixmania Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå