h44kon Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg lurer på om jeg må ha eget domene for å sette opp en SMTP server. Hvis jeg trenger dette en billig plass jeg kan då dette fra? Så jeg lurer på hva jeg skal plasere i de forskjellige feltene? Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Hvis du skal motta mail fra Internett så ja men de fleste internettprovidere sperrer port 25 så man ikke får brukt egen SMTP-server. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Ein billig VPS som kan køyre SMTP server for deg kan fåes for 16 dollar i året. Lenke til kommentar
h44kon Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Ein billig VPS som kan køyre SMTP server for deg kan fåes for 16 dollar i året. Jeg har denne serveren stående hjemme skal det være så vanskelig og åpne noen porter eller er det mer som må til? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Ja, ingen internettleverandører vil åpne denne porten for deg. Du må du kjøpa bedriftslinja frå dei. Lenke til kommentar
h44kon Skrevet 7. april 2013 Forfatter Del Skrevet 7. april 2013 Ja, ingen internettleverandører vil åpne denne porten for deg. Du må du kjøpa bedriftslinja frå dei. Er det ikke bare til og oppne den gjennom ruteren da? Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Er det ikke bare til og oppne den gjennom ruteren da? Nei, er sperret hos leverandø, det jeg ikke forstår er hvorfor folk vil ha sin egen mailserver når det finnes alle disse fine gratistjenestene(hjerneskade i stor skala?) Selv bruker jeg google apps for og ha domenemail. (registrerte meg før det begynte og koste penger.) Endret 7. april 2013 av wtf1337 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Ja, brukar sjølv Google apps her. Kostar ca 50kr månaden per konto. Ingen dill eller klatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå