Gå til innhold

Ny Gamer stasjonær-pc Intel 9-12000 kr (Avstemning)

VS  

22 stemmer

1. 1. GTX 770 eller HD7970 GHZ

• 7970 GHZ
      9
    • GTX 770
      13
  2. 2. Haswell eller Ivy Bridge

• Haswell
      15
    • Ivy Bridge
      4

Anbefalte innlegg

Hvis jeg var deg ville jeg gått for et billigere hovedkort, og et annet/billigere kabinett.

Hovedkort pga, du kan få et like bra til 1000kr, og bruke det 400 - 500kr som blir igjen da til noe annet.

EDIT: du kan bruke de pengene som du da har til gode til et bedre skjermkort.

Kabinett pga, personlig synes jeg det ikke er verdt det.

Bygget nylig en pc i det kabinette, det er veldig godt og bygge i, men personlig liker jeg ikke utssende på det.

Jeg liker kabinettet veldig godt så det kommer jeg ikke til å endre.

Kansje jeg kommer til å endre HK.

Og kan dere anbelfale en sjermkort utenom AMD Radeon HD 7970 GHz?

Endret av mafen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker kabinettet veldig godt så det kommer jeg ikke til å endre.

Kansje jeg kommer til å endre HK.

Og kan dere anbelfale en sjermkort utenom AMD Radeon HD 7970 GHz?

Hvorfor er du så imot 7970 ghz?

Hvor mye penger har du tenkt til å legge i skjermkortet da?

Lenke til kommentar

H

Denne psuen er bedre kvalitet, CX serien til corsair er de billigste psuen dems.

Du kan jo bestille alt fra dustinhome?

Hva er så mye bedre med denne psuen enn det jeg allerede har lagg til og jeg han ikke bestile alt fra Dusin home fordi de har ikke Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB

Lenke til kommentar

AMD FX 8350 OC vs i5 3570k OC Using an EVGA GTX 670

Mer for pengene, ber for streaming. intel er i utgangspunktet bedre for spill, men ikke med så veldig mye. Sitter i samme saksa som du OP, skal lage pc til rundt 10k, og blir nok AMD på meg. Her er litt av hva jeg tenkte å gå for.

Hovedkort: ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+

http://www.komplett....aspx?sku=759848

- Veldig nytt hovedkort iforhold til dyrere med samme specs, ASUS for de har veldig gode BIOS egenskaper på hovedkortet deres.

AMD Radeon HD 7970 3GB GDDR5

http://www.komplett....aspx?sku=660801

- Mitt gamle grafikk kort har slukt så mye støv nå at det holder på å brenne opp, denna får du så godt som ikke støv inn på kortet gjennom vifta.

CM Storm Scout II Gaming Gunmetal Grey

http://www.komplett....aspx?sku=773781

- drit kul farge, nesten lyst å velge ASUS Sabertooth moderkort bare for at det skal matche m farger :p

- Driver ikke mye m LAN; men himla greit å ha noe å løfta an i når en først skal igang.

- Alt i alt bra kabinett til en billig penge.

Påstand: Corsair CX 750W PSU er bra, Cooler Master GX 750W PSU er bedre

- Tar jeg feil ? :)

Cooler Master Seidon 240M CPU Kjøler

http://www.komplett....aspx?sku=775803

-Koster en tusenlapp ekstra men er verdt det syns nå jeg kan en ha det litt stille uten å måtte sitte med headphones'a på full gnu, overklokking er ikke et must for meg men at ting fungerer bra så lenge som mulig er viktig. Når det trengs kan en kanskje overklokke når systemet begynner henge litt etter iforhold til spill.

Tror grafikk kortet kommer til å falle i pris snart, så da er det bare å handle :)

Aner ikke hva som skjedde igårkveld, men da var alt på Komplett 20%ish billigere, skulle slått til :(

Pass på å kjøpe 8x2 gig ram så du har til 32 når den tid kommer, prismessisg så ligger det likt om du vil ha 4x ram eller 2x ram fordelt over 16gigs av rimelige ram.

Endret av Haawkings_InnleggNO
Lenke til kommentar

Mer for pengene, ber for streaming. intel er i utgangspunktet bedre for spill, men ikke med så veldig mye. Sitter i samme saksa som du OP, skal lage pc til rundt 10k, og tenker jeg kommer til å gå AMD. Tenkte vise deg litt hva jeg tenkte gå for.

Hovedkort: ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+

http://www.komplett....aspx?sku=759848

- Veldig nytt hovedkort iforhold til dyrere med samme specs, ASUS for de har veldig gode BIOS egenskaper på hovedkortet deres.

- Mitt gamle grafikk kort har slukt så mye støv nå at det holder på å brenne opp, denna får du så godt som ikke støv inn på kortet gjennom vifta.

CM Storm Scout II Gaming Gunmetal Grey

http://www.komplett....aspx?sku=773781

- drit kul farge, nesten lyst å velge ASUS Sabertooth moderkort bare for at det skal matche m farger :p

- Driver ikke mye m LAN; men himla greit å ha noe å løfta an i når en først skal igang.

- Alt i alt bra kabinett til en billig penge.

Påstand: Corsair CX 750W PSU er bra, Cooler Master GX 750W PSU er bedre

- Tar jeg feil ? :)

Cooler Master Seidon 240M CPU Kjøler

http://www.komplett....aspx?sku=775803

-Koster en tusenlapp ekstra men er verdt det syns nå jeg kan en ha det litt stille uten å måtte sitte med headphones'a på full gnu, overklokking er ikke et must for meg men at ting fungerer bra så lenge som mulig er viktig. Når det trengs kan en kanskje overklokke når systemet begynner henge litt etter iforhold til spill.

Tror grafikk kortet kommer til å falle i pris snart, så da er det bare å handle :)

Aner ikke hva som skjedde igårkveld, men da var alt på Komplett 20%ish billigere, skulle slått til :(

Pass på å kjøpe 8x2 gig ram så du har til 32 når den tid kommer, prismessisg så ligger det likt om du vil ha 4x ram eller 2x ram fordelt over 16gigs av rimelige ram.

Kabinnet : Jeg tar ikke i mot forslag på et nytt kabinett.

Ram : Jeg har 8x2 ram.

GPU: Jeg trenger ikke 3 gb gpu

Jeg liker ikke vannkjøling

PSU: Skal se på det

Takker for langt svar

Endret av mafen
Lenke til kommentar

GTX 660 er meget bra kort for pengene - kanskje det beste dersom du spiller med normal oppløsning/HD. Det jeg lurer på er om du skal overklokke? Dersom ikke så kan du spare penger på å ta for eksempel i5-3470 - uten at det betyr all verden. I tillegg bør du ta et billigere hovedkort som nevnt av andre. Ethvert Z77 hovedkort er godt nok - det er kun hva du har til krav til at hovedkortet skal ha av innhold som bør bestemme prisen. Utover det bør du ta det billigste som dekker kravet ditt. Ellers ser vel listen grei ut.

Lenke til kommentar

Kabinnet : Jeg tar ikke i mot forslag på et nytt kabinett.

Ram : Jeg har 8x2 ram.

GPU: Jeg trenger ikke 3 gb gpu

Jeg liker ikke vannkjøling

PSU: Skal se på det

Takker for langt svar

Lykke til!

Tenkte nevne at på hardware så var det nylig et innlegg om en ny måte å lagre minne på hvor de lagrer 15x mer en det ddr3 gjør nå(Hmc). Var noe snakk om at det ville trolig bli integret i cpu'ene eller hovedkortene, og at det vil påvirke grafikk kortene. Dette betyr at våre nye pc'er blir fort gamle om et par år med slik et hopp i teknologi. Det vil også si at ddr3 teknologien kommer til å være billig i overgang til hmc. Foreslår dermed at du koser deg mens du kan, bruk mindre på hovedkort og mer på grafikk kort.

ps. fett med stort kabinett, men du kommer til å gå lei av å flytte rundt på det, dessuten teknologien rundt nye dingser som telefoner/laptopper/netbrett tilsier at ting bygges for at de skal være så små som mulig som vil si ting blir mindre. Holder i masse vis med et medium kabinett, men det er klart en smaksak.

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper 7970 så får du dessuten 2 spill gratis. Det er Bioshcok infinte og crsysis 3 tror jeg

Jeg ikke lyst på de to spillene og jeg synes den gpuen jeg har funnet er bra nok

GTX 660 er meget bra kort for pengene - kanskje det beste dersom du spiller med normal oppløsning/HD. Det jeg lurer på er om du skal overklokke? Dersom ikke så kan du spare penger på å ta for eksempel i5-3470 - uten at det betyr all verden. I tillegg bør du ta et billigere hovedkort som nevnt av andre. Ethvert Z77 hovedkort er godt nok - det er kun hva du har til krav til at hovedkortet skal ha av innhold som bør bestemme prisen. Utover det bør du ta det billigste som dekker kravet ditt. Ellers ser vel listen grei ut.

Kansje jeg skjal overklokke, men det kommer ikke til å skje med det første

Hei.

Jeg er forresten klar over at jeg kan spare store summer ved å velge annet enn ROG-titler og AX-strømforsyning, men jeg er en mester når det kommer til flisespikkeri, og vil at alt skal være så rent som mulig.

Ikke post om din rigg i min post.

Lenke til kommentar

Lykke til!

Tenkte nevne at på hardware så var det nylig et innlegg om en ny måte å lagre minne på hvor de lagrer 15x mer en det ddr3 gjør nå(Hmc). Var noe snakk om at det ville trolig bli integret i cpu'ene eller hovedkortene, og at det vil påvirke grafikk kortene. Dette betyr at våre nye pc'er blir fort gamle om et par år med slik et hopp i teknologi. Det vil også si at ddr3 teknologien kommer til å være billig i overgang til hmc. Foreslår dermed at du koser deg mens du kan, bruk mindre på hovedkort og mer på grafikk kort.

ps. fett med stort kabinett, men du kommer til å gå lei av å flytte rundt på det, dessuten teknologien rundt nye dingser som telefoner/laptopper/netbrett tilsier at ting bygges for at de skal være så små som mulig som vil si ting blir mindre. Holder i masse vis med et medium kabinett, men det er klart en smaksak.

Jeg forstår ikke helt hva du mener.

Endret av mafen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...