Gå til innhold

OEM-key for ny installasjon av Win 7

Anbefalte innlegg

Hekkans drittmaskin som har klikka, vettu, også har jo harddisken gått i stykker slik at jeg ikke får gjort noen kopi av OEM-Windowsen som ligger på gjenopprettingspartisjonen.

Såeh, er det mulig å bruke nøkkelen til OEM-Win på en annen Windows-versjon, eller er det plent umulig og sånn at jeg bare kan bruke akkurat DEN hardwaren mot akkurat DEN Windowsen som var med maskina?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pc`n din ble solgt med windows så har du en OEM-streng i BIOS. Da trenger du bare et matchende sertifikat og en universell nøkkel for å lovlig registrere en ny installasjon. Gjør det hele tiden når jeg re-installerer windows på laptop`er

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis pc`n din ble solgt med windows så har du en OEM-streng i BIOS. Da trenger du bare et matchende sertifikat og en universell nøkkel for å lovlig registrere en ny installasjon. Gjør det hele tiden når jeg re-installerer windows på laptop`er

Jeg har jo klistremerket under maskina, slik som på bildet under. Kan jeg endre nevnte streng i BIOS?

Sitter det ikke en sånn på din PC?

Windows_7_Home_Basic_COA_Label_Sticker_License_Key_Card_X16.jpg

Jo, var derfor jeg skrev "nøkkelen til OEM-Win", men i min irritasjon var jeg litt uklar.. :)

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Installer Windows 7, etter installasjonen blir du bedt om å skrive inn produktnøkkel, da bruker du nøkkelen under pcen. Kan være du må ringe til Microsoft for å aktivere, men det finner du jo fort ut.

Husk å installer nøyaktig den versjonen som er nevnt på klistremerket (f.eks Home Premium), nøkkelen vil ikke fungere om du da f.eks legger inn Pro eller Ultimate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...