Sitronade Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Hei. Er på utkikk etter et nytt skjermkort - har nå et GTS 450. Tror jeg kommer til å gå for et http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761147 (GTX 660Ti) men ser det er et til nesten helt identisk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761148 . Hvorfor er dette 500kr dyrere? Ved sammenligning har det dyrere rundt 100mhz mer. Er dette den eneste forskjellen og er det verdt pengene? Er helt forvirret. Og om noen har anbefalinger i samme prisklasse tar jeg tips godt imot. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Vel, du har jo funnet forskjellen. 100 MHz ekstra for en ekstra premium pris. Det lureste er som regel å gå for det billigste, som nær alltid gir mest for penga. For bortsett fra kjøleløsningen og at de har vært så hyggelige at de overklokket litt ekstra for deg, så er det null forskjell på kortene. Nå kan jeg ikke kommentere på hvor stor forskjell det er på kjøleløsningen, men begge har nok en ganske grei en. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 6. april 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Takk for svar. Akuratt det jeg lurte på! Går for den billigere løsningen. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 6. april 2013 Rapporter Del Skrevet 6. april 2013 Forskjellen er at det ene er en referansemodell mens det andre er en ikke-referansemodell med egen kjøleløsning fra Gainward. Det eneste jeg kan garantere deg er at den billige versjonen kommer til å bråke som en skadeskutt hest. GTX 660Ti Phantom Edition kommer sikkert også til å ha bedre temperaturer, men dette kan jeg ikke bekrefte. Fabrikkoverklokken er grei å ha om du ikke bryr deg nok til å overklokke selv. Så det ene er billig med minde effektiv og mer bråkete kjøleløsning, mens det andre har en bedre kjøleløsning som ikke støyer like mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå