Aido Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Okay, skrev innlegget litt klomsete, så jeg fikk ikke helt svar på det jeg spurte etter... :oops: Vel, saken er den at jeg har kjøpt meg ny pc, i deler selvsagt. Hovedkortet er av typen Abit NF7-S og lydkort av typen audigy 2. En kompis sa til meg at lydkortet som er integrert i hovedkortet er mer enn bra nok til mitt bruk. Derfor, er det vits å beholde audigy kortet, eller skal jeg returnere det før angrefristen går ut? Kan vel nevnes det at bruker pc'en til er hovedsaklig musikk, film og noe spill. Den er koblet opp mot et seriøst surround anlegg (40k), så at lyden er god på 5.1 er et must. Håper noen skjønner denne problemstillingen.. :-) Lenke til kommentar
skol Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hei, Det finnes mange mods for å lage deg din egen coax utgang for det hovedkortet du har kjøpt, ta å søk på forumet til http://www.nforcershq.com/ så skal du vel finne det du leter etter Lenke til kommentar
chil Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Okay, skrev innlegget litt klomsete, så jeg fikk ikke helt svar på det jeg spurte etter... :oops: Vel, saken er den at jeg har kjøpt meg ny pc, i deler selvsagt. Hovedkortet er av typen Abit NF7-S og lydkort av typen audigy 2. En kompis sa til meg at lydkortet som er integrert i hovedkortet er mer enn bra nok til mitt bruk. Derfor, er det vits å beholde audigy kortet, eller skal jeg returnere det før angrefristen går ut? Kan vel nevnes det at bruker pc'en til er hovedsaklig musikk, film og noe spill. Den er koblet opp mot et seriøst surround anlegg (40k), så at lyden er god på 5.1 er et must. Håper noen skjønner denne problemstillingen.. :-) hehe morro jeg lurer på AKKURAT det samme håper noen har noen fornuftige svar.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Lyden på NF7 er god, men ikkje den beste. Til et anlegg såpass godt som det du har, hadde eg beholdt lydkortet. Du kan vel høre på begge deler og sjå ka du syns? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Med tanke på anlegget ditt ville jeg nok beholdt audigy2 kortet.. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 For den gemene hop er vel det integrerte lydkortet på Nf7-s helt kurrant. Særlig dersom man bruker digitale tilkoblinger. For de som har et veldig godt stereoanlegg vil jeg tro at det kan bli en fordel med et Audigy2 kort eller tilsvarende. Man har jo, for de som ønsker det, mulighet for å spille av Dvd-audio også da. Samt at dersom man skulle få lyst til å koble til perifert utstyr og ta opp noe på pc'en, så er tilkoblingene av enormt mye bedre kvalitet enn på et integrert lydkort. Lenke til kommentar
lars_loffen Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 hvis du har anlegg til 40k, så hadde ihvertfall jeg beholdt audigy2 kortet. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 en annen fordel med audiogykortet er at det har egen prosessor som prosesserer lyden og kan dekode lyden mange veier. Bruker du det også så kan det hende at spill ikke hakker siden hovedkortet sitt innebygde kort ikke er så godt. En tredje faktor er lydkvaliteten. Men for de som ikke spiller krevende spill eller har maskinen tilkoblet et dyrt anlegg så er det ikke noe poeng med ne som er bedre enn standard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå