Gå til innhold

Frustrert? Sinna? Lei? Uheldig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+971234

Mmm.. Jeg brant tre AMD Athlon XP prosessorer, først en 1600, så to 1800`er, sykt ? Den første brant jeg like før Lord of The Rings premieren, så da jeg så så hadde jeg sommerfugler i magen og var skikkelig redd for at jeg hadde tapt masse penger, den andre barant seg like før den andre gangen jeg skulle se Lord of The Rings, like lei meg da, jeg hadde vont i magen og var drit redd den gangen og, den tredje var det jeg og en kamerat som brant, det var egentligt hans skyld :sad:

movie_sm.jpg

(pass deg, ellers kommer disse hjemm til deg)

AMD AthlonXP 1800+

Abit KG7

512mb Pc2100cas2

Alpha Pal8045 m.Delta 8cm!

Hercules gf3 ti200

[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2002-02-13 18:25 ]

Lenke til kommentar

Jeg sliter noe villt her og nå. Har nettopp fått ABit KT7A-RAID, TB 1.33, 512mb PC133, 2x wd200bb etc... det fungerer ikke. Ikke en dritt skjer når jeg trykker på powerknappen..!! men nå skal jeg prøve mer. så jeg skriver ikke så langt.. sitter og tenker, får hjelp fra masse folk.

Men men.. har testa powersupply'et. Det funker. Starta det manuelt med en ledning.. altså utenom hovedkortet. Start knappen fungerer også. Sjekket med multimeter..

Jeg skal slite videre!! Dette SKAL fungere!

Kanskje dere ser noen tråder her i forumet i framtiden angående mine hardware problemer! :sad: Og dessverre, hovedkortet KAN nok være ødelagt. Det er FULLT mulig for å si det slik.. men jeg har vært forsiktig pluss å ha være jordet 100% av tida!

Lenke til kommentar

tja... HD`en min bare slutter sånn plutseligt å virke... >/ akkuratt når og hvor den vil (lever sitt eget liv... :razz: ). får den opp igjen, men blir like redd hver gang :razz:

pluss en gang, som jeg satt å spillte så kunne jeg høre at vifta (en 80X80 vifte) begynnte å øke tempoet noe jævli, så jeg heiv meg over "nødstopp" knappen (den bak på PSU`et) og kjennte det lukta veldig brennt. etter denne hendelsen har ikke temp måler funksjonen funka på Hk`et mitt..... :grin: (pc`en funker da..)

Lenke til kommentar

Da socket A kom kjøpte jeg meg ett Aopen AK 33 hovedkort, innstalerte hovedkortet, og tut og kjør , men fanf ut att den innebygde lydchippen ikke virket skikkelig på dette hovedkortet, gikk på Aopen sine sider og fant ut der att de hadde hatt problemer med lyden på en del av AK 33 hovedkortene, og lagd en egen betadriver til de kortene som var l"lydfeil" på.

Vips jeg innstalerte denne nye lydriveren, og trodde att nå skulle vel lyden være i orden , men nei det hakket i mp3 og spill, så jeg ble så sur att jeg sendte inn kortet til multicom.no , men der fikk jeg bare til svar att det ikke var noe feil med kortet ,enda jeg kunne dokumentere dette da aopen hadde innrømmet lydfeilen på kortet. :sad:

Det multicom gjorde var og sende meg kortet i retur med postoppkrav på ca 400,-.

Så nå måtte jeg betale 400,- ekstra for ett hovedkort som ikke lyden funket på .Grunnen til att de skulle ha 400, var att de påsto att kortet var OK og da måtte jeg betale for testen deres og frakten :sad:

Fy på multicom , jeg var fast kunde det i 5 år og brukte 70 000 til 100 000 i løpet av de åra, da jeg har bygget mange maskiner ,både til meg selv og til kamerater :smile:

Newer moore multicom.no :sad:

Jaja jeg hentet ikke kortet , og kjøpte meg heller ett nytt MSI pro 2 a på psdata.no, og dette kjørte helt fint i 6 mnd helt til jeg skulle oppgradere fra Duron til Athlon T-Bird, da begynte maskinen bare og slå seg av uten grunn, etter og ha prøvd 3-4 athlon CPUer på dette hovedkortet så ga jeg opp og sendte det inn til psdata.no

Så komm alt det positive, psdata.no fant en feil på kortet, ja det "tålte" ikke Athlon cpuer, så det sendte meg ett nytt hovedkort, og da de ikke hadde MSI pro 2a inne mere fikk jeg ett MSI turbo 2 med 133 FSB , (pro 22a hadde jo bare 100 FSB)

Gjett om jeg jublet , nå kunne jeg jo kjøre XP , :smile:

så nå har jeg XP 1500+ og ett dønn stabilt hovedkort, endelig etter over 1 år med slit.

Takk til psdata.no som fant feilen og ga meg ett superbra hovedkort i retur :smile:

Er fast kunde på psdata.no nå da de er en seriøs bedrift som tar ting på alvor :smile:

Lenke til kommentar

jeg herpa gf2mx kort,haddeblueorb paa men den braakte for mye saa jeg proevde aa lime paa en slot1 heatsink med saan jern lim fra biltema PC-en starta men krasja naar han skulle loade windows saa jeg restarta men da var det ikke noe bilde,jeg skulle heller kjoept meg as lim.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å ødelegge et gforce 2 mx kort da metall ribba fra cpuen "løsnet" fra cpuen, de festene på hket røyk og ribba datt ned på skjermkortet. Dette skjedde mens PC-en stod på slik at skjermkortet kortsluttet! =( og PC-en skrudde seg av...dette skjedde rimelig kjapt slik at cpu overlevde...

Lenke til kommentar

Det må bli da jeg prøvde ett skikkelig råttent Boot-manager program som la seg i alle hd'enes partisjonsinfo, og da jeg fjernet programmet var absolutt all partisjonsinfo på alle hd'ene borte. Jeg klarte heldigvis å fikse det aller helligste (egne docs osv), MEN all mp3'en som jeg hadde rippet og samlet over en laaang periode (50-60gb håndplukket) lå på en dynamisk disk og ble aldri funnet.... :sad:

Men har aldri vært så ille til mote som da jeg fant ut at alt hadde gått dritt... Takk til Ontrack Easy-Recovery som gjorde at jeg bare fikk en søvnløs natt.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-13 18:19, obi_one skrev:

Mmm.. Jeg brant tre AMD Athlon XP prosessorer, først en 1600, så to 1800`er, sykt ? Den første brant jeg like før Lord of The Rings premieren, så da jeg så så hadde jeg sommerfugler i magen og var skikkelig redd for at jeg hadde tapt masse penger, den andre barant seg like før den andre gangen jeg skulle se Lord of The Rings, like lei meg da, jeg hadde vont i magen og var drit redd den gangen og, den tredje var det jeg og en kamerat som brant, det var egentligt hans skyld :sad:

movie_sm.jpg

(pass deg, ellers kommer disse hjemm til deg)

AMD AthlonXP 1800+

Abit KG7

512mb Pc2100cas2

Alpha Pal8045 m.Delta 8cm!

Hercules gf3 ti200

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: obi_one på 2002-02-13 18:25 ]</font>

Fortell hvordan det skjedde da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...